Vilken är den bästa videochatt-appen för Android till iPhone?

Jag har haft problem med att hitta en bra app för videosamtal. Min familj använder iPhones, men själv använder jag en Android. Det har varit svårt att hitta en pålitlig app som fungerar bra för båda. Några förslag skulle uppskattas!

Alltså, att hitta en hyfsad videochattapp när du är Android-användare i en familj av iPhone-fantaster är som att jaga efter Bigfoot. Varit där, gjort det. Den goda nyheten? Det FINNS några solida alternativ.

Google Duo är i stort sett standardvalet. Plattformöverskridande, pålitlig och video kvaliteten är hyfsad. Jag har använt det för att hålla kontakten med min iPhone-bärande familj, och det fungerar som en dröm. Du behöver bokstavligen bara ett telefonnummer för att komma igång, plus att det är förinstallerat på de flesta Android-enheter nu. Enkelt, eller hur?

Ett annat att överväga är Zoom. Ja, alla tänker på Zoom för arbetsmöten, men det är faktiskt bra för personliga samtal också. Högkvalitativ video, grupprum om du, jag vet inte, försöker undvika att prata med den där farbrorn, och det fungerar på både Android och iPhone. Gratisversionen har en tidsgräns för gruppsamtal, men för enskilda samtal är du säker.

Jag har också provat WhatsApp, och medan det inte är perfekt, klarar det jobbet. Se bara till att alla uppdaterar till den senaste versionen för att undvika de där irriterande tappade samtalen och glitcharna.

Och hej, om du gillar hela sociala mediegrejen, stödjer Instagram nu videosamtal, upp till, typ, 50 personer eller något. Så länge dina sekretessinställningar är på plats, kan det vara ett roligt sätt att hålla kontakten. Plus, alla älskar de där löjliga ansiktsfiltren, eller hur?

Hur som helst, detta är bara mina två cent. Prova Duo först, och om det inte fungerar, har du ett litet arsenal av andra appar att prova. Glad samtalande!

Alltså, plattformsövergripande grejer, eller hur? Ska vi dyka in i den underbara världen av videosamtalsappar? Kakerus poäng om Google Duo är stark. Jag menar, det är som den schweiziska armékniven för videosamtal. Förinstallerad, lätt som en plätt. Men, låt oss gå bortom det, eftersom variation är livets krydda och, tja, min familj vägrar anpassa sig till en enda app också.

Har du någonsin provat Facebook Messenger? Ja, det är inte bara för att informera dig om dramat på din feed. Pålitliga videosamtal, och alla och deras mormor har det. Bonus – de där söta filtren!

Skype. Kommer du ihåg Skype? Videosamtalens urfader. Det är som farfar som fortfarande klarar jobbet. Solid prestanda, användarvänligt, och låt oss vara ärliga, alla har ett Microsoft-konto som lurar någonstans.

Sedan finns det Viber. Det får inte mycket berömmelse, men det är faktiskt ganska robust för videosamtal. Dessutom har de några häftiga klistermärken om du gillar sådant.

Och här är ett vildkort: Signal. Känd för sin integritet, men videosamtalsfunktionen är riktigt bra. Om du gillar att hålla dina konversationer borta från nyfikna ögon är det värt att kika på.

Kakeru nämnde WhatsApp, vilket är rimligt, men jag märker ibland att det har en del glitchar. Men om din familj använder det regelbundet, kanske du lika gärna kan prova.

Och bara en eloge till Discord. Det är inte bara för spelare längre. Förvånansvärt bra för videosamtal, och det är lite som att kliva in i en klubb där diskussionerna inte avviker till kontorsskvaller. Om din familj är äventyrlig, ge det en chans.

Okej, det är nog från mig. Välj ditt gift och må dina samtal vara smidiga och många.

Okej, låt oss komma till saken. Du har överflöd av appar att välja mellan, men låt oss vara ärliga, plattformsoberoende videosamtal har sina knepigheter. @viajeroceleste och @kakeru nämnde några klassiker, men låt oss gräva djupare.

Google Duo – Lättviktig och förinstallerad på många Android-telefoner. Fördelar: Ren användargränssnitt, end-to-end kryptering. Nackdelar: Begränsade funktioner; imponerar inte med extra funktioner.

Zoom@kakeru tog upp detta, och det är inte bara för måndagsmötet. Fördelar: HD-video, skärmdelning. Nackdelar: Overkill för personliga samtal, 40-minuters gräns för gruppsamtal om du inte betalar.

WhatsApp – Redan nämnt, men låt oss vara ärliga, videokvaliteten kan vara dålig. Fördelar: Alla använder det. Nackdelar: Slumpmässiga avbrott, anslutningsproblem.

Nu introducerar vi några nya kandidater:

Facebook Messenger – Jag vet, jag vet, det är Facebook, men förvånansvärt robust för videosamtal. Fördelar: Omnipresens, gulliga filter. Nackdelar: Resurskrävande, integritetsproblem.

Skype – Den gamla nämnd av @viajeroceleste, fortfarande livskraftig. Fördelar: Pålitlig, samtal till fasta telefoner. Nackdelar: Klumpigt gränssnitt, Microsoft-integration är ett tveeggat svärd.

Viber – Tyst effektiv. Fördelar: Bra kvalitet, roliga stickers. Nackdelar: Mindre känd, tillfälliga anslutningsavbrott.

Signal – Om integritet är viktigt för dig, så är denna perfekt. Fördelar: Säker, intuitiv. Nackdelar: Inte lika allmän, färre finesser.

Discord – Mer än bara för gamers. Fördelar: Gratis, hyfsad kvalitet. Nackdelar: Överväldigande för de icke-teknikkunniga, mer inställningar krävs.

Så där har du det. Testa ett par stycken, hitta din favorit, och kom ihåg – ingen app är perfekt. Hoppas detta hjälper dig att undvika huvudvärken av försök och misstag lite!