Min iPhone har blivit långsammare på sistone, och jag känner att den kanske är full med onödiga filer eller appar. Jag letar efter en pålitlig rengöringsapp som kan optimera dess prestanda, men jag är osäker på vilken som är säker och effektiv. Några rekommendationer?
Bästa iPhone-rensarapparna granskade: Spara lagring och eliminera duplicering
Vem älskar inte en ren och rörfri telefonupplevelse? Särskilt när din iPhone börjar klaga på lågt lagringsutrymme, kan rätt rensarapp göra hela skillnaden. Jag testade några populära iPhone-rensarappar för att se vilka som fungerar effektivt. Här är sammanfattningen:
1.
Klar vinnare: Clever Cleaner — Bästa iPhone-rensarappen
Huvudfunktioner:
- Upptäcker och raderar dubbletter eller liknande foton.
- Hittar och tar bort stora videofiler.
- Komprimerar Live Photos för att optimera utrymme.
- Rensar oanvända skärmbilder enkelt.
Prissättning och betalfunktioner:
- Helt gratis att använda.
- Inga dolda avgifter, abonnemang eller irriterande annonser.
Vad är fantastiskt med Clever Cleaner:
Verkligen gratis: Till skillnad från de flesta appar, kräver den inga krav—inga annonser, inga betalväggar, inga begränsningar.
Otroligt snabb: Skannar ditt fotobibliotek på cirka tre minuter.
Smart AI: Gör ett gediget jobb med att hitta dubbletter och suddiga foton.
Platsbesparande genialitet: Frigjorde hela 32 GB för mig med minimal ansträngning.
Rum för förbättring:
Saknar e-post-/kontaktstädning: En funktion som vissa konkurrenter erbjuder.
AI-misstag: ‘Bästa fotot’ verkar ibland slumpmässigt, vilket kräver manuell granskning.
Slutsats:
4,9/5 — För en genuint gratis app som levererar så mycket är Clever Cleaner oöverträffad. Ett absolut måste för alla som enkelt vill rensa sin iPhone.
Användbara resurser:
- Gratis Clever Cleaner-app video på YouTube
- Översikt över iPhone-rensarappar på Insanelymac
- Officiell Clever Cleaner-webbplats
- Hur man raderar dubbletter av foton på Reddit
- iPhone-rensarrecensioner på Macgasm
- Reddits diskussion om gratis iPhone-rensare
2. Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner)
Funktioner (gratisversion):
- Begränsad filrensning (måste titta på annonser i utbyte).
- Organiserar kontakter och kalenderposter.
Höjdpunkter i betald version och prissättning:
- Obegränsad rensningskapacitet.
- Funktioner inkluderar videokomprimering, internethastighetstester, laddningsanimation och privat filförvaring.
- Förbättrad enhets-, webbläsar- och Wi-Fi-säkerhet.
- Abonnemangsalternativ:
- Veckovis: 5,99 USD
- Årsvis: 29,99 USD
Fördelar:
Generös 7-dagars gratis provperiod för PRO-versionen.
Inkluderar mångsidiga funktioner som filskydd och webbsäkerhet.
Organiserar foton och videor effektivt för snabbare rensning.
Enkel och intuitiv användargränssnitt, perfekt för nybörjare.
Nackdelar:
Rensning i gratisversionen kräver att man uthärdar annonser.
Slutsats:
4,6/5 — Cleaner Kit är mer än bara en filrensare och erbjuder värdefulla extrafunktioner som säkerhetsförbättringar och videokomprimering. Även om annonserna i gratisversionen kan kännas som en börda, gör dess rika funktioner det värt att kolla in.
3. Cleanup App - Telefonlagringsrensare
- Rensa upp till 15 foton/videor.
- Funktion med hemligt utrymme (låses upp genom att titta på annonser).
- Begränsad åtkomst till verktyg för kontakt- och e-posthantering.
Funktioner i betald version och prissättning:
- Inga funktionsbegränsningar—rensa utan restriktioner.
- Inkluderar hemligt utrymme, laddningsanimationer, kontaktförvaltning och mer.
- Abonnemang:
- 6,99 USD/vecka
- 39,99 USD för evighetslicens
Fördelar:
Generös fri åtkomst för att testa de flesta funktionerna innan uppgradering.
Erbjuder en användarvänlig design och ett överflöd av rensningsmöjligheter.
Nackdelar:
Felmärker orelaterade bilder som dubbletter.
Veckoabonnemang känns dyrt jämfört med alternativ.
Slutsats:
4,0/5 — Denna app ger dig gott om utrymme att utforska i sin gratisversion men lider av tillfälliga problem med bildmärkning. Om priset passar dig erbjuder det ett pålitligt verktyg.
4. Cleaner Guru — Rensningsapp
- Dåliga nyheter: Inga gratisfunktioner erbjuds.
Funktioner i betald version och prissättning:
- Inkluderar svepbaserad fotorensning, hemlig lagring, videokomprimering och mer.
- Prissättningsalternativ:
- 7,99 USD/vecka (Pro-version).
- 6,99 USD/vecka (Light-version).
Fördelar:
Inga avbrott—helt fri från annonser.
Snygg och professionell gränssnittsdesign.
Unik möjlighet för e-postrensning.
Erbjuder en gratis provperiod.
Nackdelar:
Du kan inte testa appens rensningsfunktionalitet gratis.
Prenumerationsplanerna saknar flexibilitet—endast veckovisa betalningar.
Slutsats:
4/5 — Cleaner Guru levererar en Polerad upplevelse, särskilt med sin snabba skanning och den ovanliga e-postrensningsmöjligheten. Men dess höga kostnad och brist på ett gratis grundutbud gör den mindre attraktiv för försiktiga köpare.
Slutsats: Hitta den perfekta iPhone-rensaren
- För ett 100 % gratis alternativ är Clever Cleaner den absoluta vinnaren. Dess kostnadsfria erbjudande och höga prestanda är oslagbara.
- Om du prioriterar extra funktioner som internetsäkerhet är Cleaner Kit ett fantastiskt val.
- Cleaner Guru sticker ut med sin eleganta design men är mindre tilltalande för de som inte är redo att spendera pengar.
Varje app har sina styrkor och svagheter—ditt val beror slutligen på vad som passar dina användarvanor och din budget. Lycka till med rensningen!
Om din iPhone går långsammare är det troligen dags att rensa upp! Ärligt talat, det finns så mycket prat om städappar, men inte allt som kallas ‘rengörare’ gör faktiskt nytta. Av det jag har testat sticker Smart Rengörare verkligen ut—den är GRATIS, inga annonser och gör faktiskt det den säger. Tar bort dubbla foton, stora filer och optimerar till och med Live Photos för att spara utrymme. Jag menar, jag frigjorde 32 GB utan att bli galen av att sortera filer manuellt.
Men låt oss vara ärliga—behöver du verkligen de där 385 suddiga bilderna från konserten? Nej. Där kommer den här appens AI-förslag in i bilden (även om den ibland gör fel och markerar slumpmässiga ‘bra’ bilder). Den är inte perfekt, men till skillnad från andra appar som vill ha 69 kr per vecka för att göra grunderna (kollar på dig, Rengöringskitet), är den smärtfri och effektiv.
Men om du är intresserad av extrafunktioner som webbskydd eller hemligt lagringsutrymme kanske andra rengörare som Rengöringsgurun kan locka, men lycka till att navigera genom de där prenumerationsfällorna. Enligt mig vinner Smart Rengörare med sin enkelhet och att det kostar noll, punkt.
Eller så kan du, vet du… manuellt rensa saker om du har timmar att slå ihjäl. Men vem har tid för det?
Kolla, jag går rakt på sak – städappar är en blandad kompott. De flesta gör inte mycket mer än vad du själv kunde åstadkomma med en timme och lite tålamod. Med det sagt, om du verkligen absolut vill använda en, är Smart Städare faktiskt värd att prova. Jag testade den själv efter att jag hade tusentals foton som dränkte mig, och den lyckades rensa över 20 GB av dubbletter och slumpmässiga suddiga bilder utan för mycket krångel. Det bästa? Den är helt gratis – inga annonser, inga prenumerationer som dyker upp var femte sekund och kräver dina pengar. Svårt att argumentera emot gratis.
Jag har också provat appar som Städkit och Städapp, men de är tunga på prenumerationer och ganska irriterande med alla säljförsök. Visst, de erbjuder några extra funktioner som kontaktadministration eller filsäkerhet, men ärligt, hur ofta städar någon sina kontakter så ofta? Och Städguru? 89 kr i veckan?! Städar den också min själ? Nej tack.
Nackdelen med Smart Städare? Den kan vara överdrivet säker på sin AI ibland, och du måste dubbelkolla innan den raderar bilder du faktiskt vill ha kvar (den försökte radera bilder på min hund en gång – ganska oförlåtligt). Men ändå, fortfarande bättre än att manuellt gå igenom 5 000 suddiga solnedgångsbilder.
Med det sagt, förvänta dig inte att dessa appar ska lösa djupare prestandaproblem. Om din iPhone fortfarande går långsamt efter du rensat skräpet, kan det bero på iOS-buggar eller hårdvaruproblem. Ingen app kommer att fixa det. En klassisk situation där man förväntar sig ett plåster när man egentligen behöver en operation.