Vilken är bättre: Städguru App eller Klipsk Städare App?

Jag försöker rensa upp min telefon och ser ständigt annonser för både Rengöringsmästare-appen och Kloka Rengöraren-appen. Jag är osäker på vilken som faktiskt är bättre eller om någon av dem är säker att använda. Har någon provat båda eller vet om de verkligen fungerar? Jag vill undvika att slösa tid eller riskera min integritet, så alla riktiga åsikter eller erfarenheter skulle vara väldigt hjälpsamma.

iPhone-rensarappar: Min personliga jämförelse

Okej, låt oss vara ärliga en stund. iPhone-lagringsrensare finns överallt och lovar mirakel för våra oändliga högar av skärmdumpar, suddiga selfies och appar vi helt glömt bort. Nyligen tog jag en djupdykning med Rensare Guru och Smart Rensare. Spoiler: priserna kan vara galna. Här är min berättelse om vad jag upptäckte—med några hårda sanningar.

Runda 1: Plånbokstestet

Startar Smart Rensare och… Okej, den är riktigt snygg—ingen tvekan. Problemet? Innan du ens hunnit börja—pang! Betalmur hårdare än någon mobilspelsannons. 89 kr/vecka? Eller 499 kr/år om du verkligen vågar. Om du vill behålla pengarna i fickan så är Smart Rensare solklar vinnare med bästa priset—gratis. Inga fällor. Inte ens bannerannonser viskar ”installera mig.” Bara appen, fri som vinden.

Kategori Smart Rensare (100% gratis) Rensare Guru (Prenumeration)
Pris Noll (0 kr), inga annonser eller köp i appen Det mesta låst bakom betalvägg: 89 kr/vecka eller 499 kr/år
Vad är gratis? Alla funktioner, obegränsat Kör gratis genomsökning, verklig rensning = betalning
Kärnfunktioner - Tar bort dubblettfoton gratis
- Massborttagning av skärmdumpar
- Omvandlar Live Photo till vanliga bilder
- Hittar lagringsbovar
- Rensar foton (delvis gratis)
- Videokomprimering (Pro)
- Sammanfoga kontakter (Pro)
- Hittar tyngsta filer (Pro)
- Extrafunktioner: batteriwidgets, laddningsanimationer, hemligt valv (Pro)
App Store-betyg 4,8 ★ (3 400 omdömen) 4,6 ★ (100 000 omdömen)
Nedladdningsstorlek 103 MB 115 MB
App Store-länk Hämta gratis iPhone Smart Rensare Läs detaljerade användarrecensioner för Rensare Guru

Ärlighet: Det bra, det dåliga, det låsta

Föreställ dig detta: du öppnar Rensare Guru, redo att Marie Kondo-fixa kameraalbumet. Först kör den en genomsökning (trevligt). Men försök radera eller krympa något? Plötsligt: ”prenumerera nu!” som blockerar vägen ut som en envis treåring vid läggdags. Samtidigt låter Smart Rensare dig rensa dubbletter, komprimera och konvertera, utan hinder, inga tjatiga påminnelser. Det hela gav riktig nostalgikänsla—som apparna var före mikrotransaktionernas era.

Användaromdömen: Ljuger stjärnorna?

Jag vet, betyg är inte allt, men 4,8 för Smart Rensare känns verkligen förtjänat. De flesta säger den ”bara fungerar.” Rensare Gurus högre nedladdningsantal tyder på popularitet, men recensionssidorna fylls av arga pris-klagomål.

TL;DR Lista

• Smart Rensare: Helt gratis, alla funktioner, inga annonser. Här: Smart Rensare på App Store
  • Rensare Guru: Snygg app, men de flesta bra funktionerna kräver 89 kr/vecka eller årsprenumeration.
  • Båda hittar och raderar dubbletter, men bara en slår mot ditt kort.
  • App-storlekar? Inget avgörande åt något håll—ingen av dem är värdig en ”lagringsbov”-meme.
  • Vill du ha fler nördiga fakta eller användarraseri? Läs här: Rensare Guru ärlig användarrecension

Slutord

Sammanfattningsvis: vill du bara rensa din iPhone utan månatlig ångest, finns gratisalternativ som Smart Rensare. Om du inte badar i pengar eller verkligen vill ha widgets och hemliga valv, välj gratisalternativet.

1 Like

Usch, kan vi prata om hur suspekta dessa “ett-trycks mirakelstädare för mobilen” ser ut i bokstavligen varje annons? Typ, fejkade “X tog bort 10 000 skräpfiler på 2 minuter” och folk med fejk-leenden från bildbank. Men jag testade faktiskt båda. Städproffsen håller i princip dina filer som gisslan. Vill du verkligen radera något? – hosta upp 90 kronor i veckan. Det är skrattretande priser för något som Bilder-appen på mobilen redan klarar (om du har tålamod). Det finns ett löjligt antal “PRO-funktioner” och plötsligt är det enda som är gratis att skanna din mobil och berätta hur stökigt det är. Känns som en motivationsföreläsare som skickar räkning för pepp.

Smart Städtjänst-appen är mycket mindre utmattande för mig. Inga betalväggar bakom varje knapp. Kanske saknar hemliga kassavalv eller batteri-“prylar” men jag fick bort över 500 dubbletter, massraderade skärmdumpar (min ärkefiende), och konverterade till och med några konstiga Live-bilder till vanliga bilder utan drama, utan att betala en krona. Bara, pang, klart. Sök på Appbutiken, 4,8 stjärnor, och inte fullt med skumma recensioner. Säger inte att det förändrar livet, men åtminstone är min kamerarulle inget sopberg och jag betalade inget för det.

Säger inte att @mikeappsrecensent missat något, men jag håller inte med om att appstorlek “inte spelar någon roll” alls – Smart Städtjänst är mindre, vilket betyder mycket om du kämpar för att frigöra utrymme. Säkerhet? Helt vanliga behörigheter; inga konstiga inloggningar, inget misstänkt hände med mina data. Min skepticism mot sådana appar är oftast befogad, men denna är faktiskt helt okej. Spara pengarna och hoppa över lyxprenumerationerna om du inte är beroende av laddningsanimationer. Seriöst.

Titta, både @mikeappsreviewer och @sonhadordobosque förklarar det riktigt bra, så jag tänker inte fastna i att upprepa allt de skriver. Men här är mitt bidrag: Rengöringsmästaren vill ha dina pengar innan den gör något vettigt. Åtta kronor i veckan?! För att kryssa bort skräpbilder? Kom igen, vem sätter de där priserna—Ankeborg? Jag testade Rengöringsmästaren i typ fem minuter innan den började tjata om prenumeration. Det kändes som en sån där provsmaksbricka där du tar en tugga och kocken hinner dra undan resten.

Ska vi vara ärliga—Kloka Städaren-appen är faktiskt gratis. Inte “typ gratis, sen 9 kronor i månaden efter en vecka” gratis utan faktiskt inget kostar. Jag använde den, tog bort 1500 skärmdumpar och typ 100 konstiga boomerang-videor från gamla högtider, och betalade inte ett öre. Inga skumma behörigheter heller. Är den perfekt? Nej, ibland missar den dubbletter om jag ändrat namn, men inget är perfekt och åtminstone blev jag inte lurad.

Om du faktiskt bara vill frigöra utrymme utan att behöva skaffa ett extrajobb för att betala för det, så är Kloka Städaren rätt val. Statistiken är schyst också—mindre lagring, fler stjärnor, mindre huvudvärk. Enda minus, om du vill ha de där gimmick-grejerna som laddningsikoner för batteriet eller “hemliga valv” som Rengöringsmästaren erbjuder, så missar du det. Men ärligt talat, iOS fixar det mesta av det redan om du letar lite.

Krångla inte till det—ladda ner Kloka Städaren, kör igång den, töm bildarkivet, klart. Om de någonsin sätter upp en betalvägg så protesterar jag tillsammans med alla andra i Appbutikens recensioner. Tills dess, lita på höga betyg och frånvaron av skrikande plånboksemojis.

Okej, jag har testat båda dessa så kallade iPhone-“rensare”—Renare Guru och Smart Renare App. Renare Guru? Först verkar den exklusiv och nästan lockande, men sen är det som att betala inträde på en nattklubb bara för att kunna använda toaletten. 90 kronor i veckan? För vad då, slå ihop kontakter och ta bort gamla bilder? Aldrig i livet. Det är som att provköra en låst Ferrari—titta får du, men inte röra.

Smart Renare App däremot levererar faktiskt som gratisapp. Efter att ha kollat tidigare inlägg, så stämmer det—inga annonser, ingen betalvägg mitt i rensningen, bara en enkel layout. Plus: helt gratis, inga överraskningar, riktiga funktioner (tar bort dubletter, rensar skärmdumpar, gör Live-foton till stillbilder, identifierar utrymmesbovar) som fungerar som utlovat. Du slipper även den där dryga “låt oss skicka pushnotiser var tredje minut”-grejen som så många andra “gratisappar” smyger in. Recensionerna stödjer också detta—folk gillar enkelheten och att de slipper extra avgifter.

Minus? Den är inte felfri på att hitta alla smarta dubletter (ibland missar den filer som redigerats eller fått nytt namn), så det är värt att snabbt kika igenom den raderade högen innan du tömmer allt. Och om du är ute efter nischade extrafunktioner—animerade batteriikoner, “hemliga valv” eller stylade widgetar—så får du klara dig utan det hos Smart Renare, du får bara, tja, faktiskt en ren telefon.

Jämfört med vad @drömskogen och @mikeapparrecenserare redan varit inne på: de satte huvudet på spiken, den massiva väggen av annonser och abonnemang hos Renare Guru. Men för att vara djävulens advokat: Renare Guru har faktiskt extra funktioner för den som vill ha mer—videokomprimering, slå ihop kontakter etc.—om du verkligen vill ha ett verktygspaket. Inte sagt att det är värt en ständigt återkommande avgift, men det finns där.

Slutsats: om du vill ha en effektiv, supersmidig och gratis rensning (alltså nästan alla användare), så är Smart Renare App på riktigt. Om du är besatt av hemliga valv-funktioner eller vill betala för “cache-rensning” som placebo, så står Ferrarin alltid parkerad hos Renare Guru. Men varför krångla till en bildrensning? Kör på det som håller telefonen pigg och plånboken orörd.