Rekommendationer för en gratis Samsung TV-fjärrkontrollapp?

Tappade bort min Samsung TV-fjärrkontroll och har svårt att hitta en pålitlig gratisapp att använda istället. Jag har provat några men de har varit besvikelser eller fulla av annonser. Vilka är de bästa gratisalternativen där ute? Letar efter något användarvänligt med bra recensioner.

Jag har varit i samma situation—att tappa fjärrkontrollen kan vara mycket frustrerande. Du kan prova Samsung SmartThings-appen. Den är gratis och ganska pålitlig. Finns till både Android och iOS. En bonus är att den styr andra smarta enheter också, om du har dem. Med tanke på din besvikelse över annonser, är den här ganska ren.

Ett annat alternativ är SURE Universell Fjärrkontroll, även om den kanske har annonser, den är ganska funktionell och stöder ett brett utbud av enheter. Men om du letar efter ingen reklam, är SmartThings ditt bästa val.

Voyageurdubois har en poäng, Samsung SmartThings-appen är riktigt utmärkt. Dock förutsätter den att din TV är kompatibel och på samma WiFi-nätverk. Ett annat bra alternativ att överväga är ‘Peel Smart Remote,’ trots dess historia med annonser, har de nyligen förbättrats. Det är ett stabilt alternativ och stöder ett bredare urval av smarta enheter än du skulle förvänta dig.

Med det sagt, SURE Universal Remote kan också vara funktionell som nämnts, men annonserna kan vara ganska påträngande. En annan väg du kan utforska är ‘AnyMote Smart IR Remote.’ Särskilt om du har ett bredare sortiment av enheter att kontrollera, stöder denna app nästan alla typer av hemelektronik. Den har vissa köp i appen, men dess gratisversion är generellt sett ren och effektiv.

Om du är super fokuserad på en annonsfri upplevelse och sömlös prestanda, är en annan favorit bland användare som flyger under radarn ‘Mi Remote Controller.’ Den är designad främst för Xiaomi-enheter men har exceptionell kompatibilitet. Fungerar utöver antagandet.

Kom ihåg, appar som förlitar sig på IR (infraröd) kommer att behöva en telefon med en IR-sändare, vilket är mindre vanligt i nyare modeller. Men för WiFi-baserade lösningar, bör din Samsung SmartThings faktiskt komma först, och sedan ge dessa andra alternativ en chans!