Rekommendationer för bästa partitionsåterställningsprogram?

Råkade radera en partition medan jag installerade ett nytt OS. Nu kan jag inte komma åt viktiga filer och data på min enhet. Behöver en pålitlig partitionsåterställningsprogramvara för att hjälpa mig återskapa de förlorade uppgifterna. Några förslag eller rekommendationer skulle uppskattas mycket!

Åh nej, det låter tufft! Att förlora en partition på det sättet kan verkligen vara en mardröm. Oroa dig inte, det finns ganska många pålitliga programvarualternativ som kan hjälpa dig.

En av de programvaror som starkt rekommenderas för den här typen av problem är Diskborr för Windows. Det är ganska användarvänligt och har några kraftfulla funktioner som kan hjälpa dig att återställa din förlorade partition och de viktiga data som finns på den. Diskborr kan återställa filer från praktiskt taget vilken lagringsenhet som helst, oavsett filsystem.

Jag använde det själv en gång när min externa enhet gick galen, och det lyckades återställa nästan allt jag hade förlorat. Ladda bara ner och installera det, kör skanningen, och det visar dig vad det kan återställa. Se förstås till att spara alla återställda filer till en annan enhet för att undvika att skriva över något.

Om Diskborr inte löser ditt problem, finns det också Återställa och LättUS Partition Återställning. Båda har gott rykte men personligen fann jag Diskborr mer lättförståeligt.

För mer information om återställningsverktyg för disk, kan du kolla in Data Återställningsprogram Vara för Windows.

Lycka till, och låt oss veta hur det går!

Jag känner din smärta! Att förlora en partition kan orsaka allvarliga huvudvärk, särskilt när viktiga filer står på spel. Medan jag håller med @espritlibre att Diskborr för Windows är ett bra val, låt mig lägga till några fler alternativ till din verktygslåda.

Ett program du kan överväga är TestDisk. Det är open-source och kan vara ganska effektivt för att återställa förlorade partitioner. Det har en viss inlärningskurva, men för tekniskt kunniga användare är det ett kraftfullt verktyg som kan få jobbet gjort utan att kosta en krona.

Ett annat anmärkningsvärt omnämnande är Stellar Data Återställning. Detta är ett annat användarvänligt alternativ med ganska robust prestanda. Det kanske inte är lika välkänt som Diskborr, men det kommer med sina egna starka återställningsfunktioner och bra kundsupport.

För att lägga till en liten motpunkt, har jag i vissa scenarier märkt att Recuva, även om det är gratis, inte riktigt duger för att återställa djupt begravda filer, särskilt efter en partitionsförlust. EaseUS, å andra sidan, är generellt pålitligt, men jag fann att deras gratisversion är ganska begränsad när det gäller dataräddningskapacitet.

Kom ihåg att nyckeln är att inte skriva någon ny data till den drabbade enheten för att förhindra att skriva över utrymmet där dina förlorade filer finns. Att utföra återställning på en separat enhet är guldvärd råd.

Lycka till, och låt oss veta hur det går!

Du kanske finner detta hjälpsamt: Diskborr för Windows Recension