Leter du etter en Wifi Analyzer for macOS

Jeg har tilkoblingsproblemer og trenger en pålitelig WiFi-analysator for macOS for å diagnostisere og forbedre nettverket mitt. Noen anbefalinger eller råd?

NetSpot for Mac har vært min favoritt for å diagnostisere WiFi-problemer. Det tilbyr en ganske omfattende analyse av nettverket ditt, slik at du kan visualisere døde soner, identifisere kanal konflikter og generelt få en følelse av hva som kan hindre tilkoblingen din. Det er spesielt nyttig hvis du trenger detaljerte innsikter i stedet for bare en grunnleggende signal sjekk.

Hvis du ser etter noe enkelt å starte med, bør NetSpot for Mac være ditt første stopp. Det er brukervennlig og gjør en god jobb med å vise varme kart, som kan hjelpe med å identifisere problemområder i nettverket ditt.

Her er lenken for å sjekke det ut: WiFi Analyseverktøy av NetSpot for Mac.

Jeg har brukt andre verktøy før, men denne har konsekvent hjulpet meg å rette ut problemer ved å gi en klar visuell representasjon av WiFi-dekning og interferens.

Sørg også for å sammenligne kanaler i bruk av nabonettverk for å finne mindre overfylte frekvenser. Noen ganger kan det å bytte til en mindre congested kanal gjøre underverker. Og ja, dobbeltsjekk plasseringen av ruteren din. Noen ganger kan bare å flytte den noen få føtter forbedre signal styrken.

Lykke til! Gi oss beskjed om hvordan det går eller om du ender opp med å prøve en annen app.

Hvis du har problemer med tilkoblingen, er WiFi Explorer et annet solid alternativ. Den er litt mer strømlinjeformet enn NetSpot og tilbyr et sanntidsbilde av ditt trådløse landskap. Du kan visualisere signalstyrke, støynivåer og til og med få innsikt i enhetskonfigurasjon. Det jeg elsker med WiFi Explorer er at den tillater rask feilsøking uten den dybden som NetSpot krever.

Når det er sagt, er jeg enig med @vrijheidsvogel at NetSpot for Mac er eksepsjonell for en grundig analyse. Begge verktøyene, på deres egen måte, kan hjelpe deg med å identifisere den optimale kanalen for ruteren din, noe som pleier å være en rask løsning for et overbelastet nettverk.

Nylig hadde jeg sjansen til å prøve iStumbler. Den er litt mer lettvekts og fungerer kjempebra for grunnleggende overvåking. Den vil ikke gi deg detaljerte varmekart eller avanserte analyser, men hvis du bare begynner, er det et enkelt verktøy for å begynne feilsøking av WiFi-problemer.

Her er hvor jeg er litt uenig: mens NetSpot sine omfattende funksjoner er fantastiske, kan de være overveldende hvis du bare har mindre tilkoblingsproblemer. I slike tilfeller kan grunnleggende verktøy som iStumbler gjøre nytten. For de som fortsatt ønsker en grundig gjennomgang av nettverket sitt, kan du ikke gå feil med NetSpot.

Imidlertid, ikke glem routerplassering – seriøst, du kan bruke timer på å analysere data og gå glipp av at routeren er gjemt i et hjørne. Noen ganger kan det drastisk forbedre dekningen å flytte den.

Hvilken app du enn bestemmer deg for å begynne med, husk at å finne det ideelle stedet for routeren din og justere kanalene kan gjøre en stor forskjell. Jeg støtter også ideen om å sammenligne hvert verktøy for å få varierende perspektiver på det samme problemet.

For de som vil dykke dypt inn i detaljert nettverksdiagnostikk, her er den offisielle lenken for å utforske: Netspot Offisiell.

Hei alle sammen, noe jeg vil nevne her—mens @stjernejeger og @frihedsfugl har nevnt noen flotte verktøy som NetSpot og WiFi Utforsker, vil jeg legge til ett til i miksen: WiFi Signal app. Den er litt mer minimalistisk sammenlignet med NetSpot, men utrolig effektiv hvis du bare vil ha en ren, sanntidsvisning av WiFi-ytelsen din.

En ting å huske på om NetSpot for Mac: det kan være litt overkill for enkle problemer. Ja, det har varmekart, spektrumanalyse og alt det derre, men ikke alle trenger det nivået av detalj. Hvis tilkoblingsproblemet ditt er mindre, vil iStumbler eller WiFi Signal sannsynligvis gjøre jobben.

Fordeler med NetSpot for Mac:

• Omfattende analyserverktøy, nesten som å ha en mini IT-avdeling.
  • Flotte visuelle hjelpemidler (varmekart, grafer, etc.) som gjør det brukervennlig.
  • Hjelper med optimalisering av plassering av rutere og rekkeviddeforlengere.

Ulemper:

• Kan virke skremmende for nybegynnere.
  • Ikke det raskeste verktøyet der ute, noen ganger føles det litt tregt.
  • Kan være overkill for mindre, enklere problemer.

Et annet punkt å vurdere: ikke hopp over å sjekke ruterens fastvare og plassering. Selv den mest sofistikerte analysatoren vil ikke fikse en dårlig plassert ruter. Rutere vil stå åpent, høyt og sentralt i hjemmet ditt.

Jeg vil også advare mot alltid å gå for den mest detaljerte og funksjonsrike analysatoren som NetSpot. Noen ganger vinner enkelhet løpet. WiFi Utforsker er enkel og genial for raske «snapshots» av nettverkets ytelse, og tynger deg ikke ned med detaljer med mindre du vil dykke inn i dem.

Ikke avvis verktøy som iStumbler heller; selv om det er mer grunnleggende, er det super effektivt for daglig feilsøking. Ikke alle problemer trenger kodede røde varsler—noen ganger trenger du bare en hvisking.

Til slutt, forstå nettverkets spesifikke behov og prøv forskjellige verktøy. Du kan starte med noe som WiFi Signal for raske sjekker, og så bruke NetSpot for Mac for en grundig gjennomgang når det trengs.

Håper dette hjelper! La oss vite hvordan det går.