Kan noen anbefale apper for å rydde opp i iPhone-lagring?

Jeg går tom for lagringsplass på iPhone, til tross for at jeg har slettet unødvendige apper og medier. Det påvirker muligheten min til å oppdatere apper og laste ned nytt innhold. Finnes det pålitelige apper som kan hjelpe med å rydde og optimalisere lagringen på iPhonen min på en effektiv måte? Jeg trenger forslag.

Topp 4 iPhone-renseapper: Hva fungerer best for å optimalisere lagring?

Har du noen gang gått tom for lagringsplass på iPhonen din og måtte bla gjennom endeløse bilder eller videoer for å frigjøre plass? For å løse dette problemet testet jeg flere iPhone-renseapper for å identifisere de som virkelig forbedrer lagringshåndtering og effektivt fjerner dupliserte filer. Her er oversikten:

:trophy: Vinneren: Smart Renser – Beste generelle iPhone-renser

Hovedfunksjoner: Gratisversjon

• Oppdager og sletter dupliserte eller lignende bilder
  • Identifiserer og fjerner store videofiler
  • Komprimerer Live Photos for å spare plass
  • Sletter ubrukte skjermbilder

Betalt versjon og prising:

• Helt gratis, ingen annonser eller betalingsmurer

Hva skiller seg ut:

• :white_check_mark: Helt gratis: I motsetning til de fleste apper er det ingen betalingsmurer, daglige grenser eller annonser som forstyrrer bruken.
  • :white_check_mark: Rask skanning: Appen skannet et bibliotek med 10 000 bilder på under 3 minutter.
  • :white_check_mark: Kompetent AI-sortering: AI markerte uklare eller dupliserte bilder med overraskende nøyaktighet.
  • :white_check_mark: Effektiv plassbesparing: Frigjorde 32 GB lagringsplass automatisk.

Rom for forbedringer:

• :x: Ingen støtte for rengjøring av e-poster eller kontaktlister, en funksjon tilgjengelig i noen konkurrerende apper.
  • :x: AI-en sin bildesortering er ikke feilfri; den valgte av og til rare ‘favoritter,’ som nødvendiggjorde manuell dobbelsjekk.

Endelig dom:

:star::star::star::star::star: 4,9 / 5

Hvis du ser etter en brukervennlig, effektiv og fullstendig gratis renserapp, er Smart Renser vanskelig å slå.

2. Renserpakke (tidligere Smart Renser)

• Lar deg utføre begrenset filopprydding etter å ha sett reklame
  • Håndterer dine kontakter og kalenderoppføringer

Funksjoner i betalt versjon & Prising:

• Ubegrenset filopprydding
  • Komprimerer videoer
  • Lade-animasjoner
  • Internett-hastighetstester
  • Skjuler sensitive filer
  • Enheter, nett- og Wi-Fi-sikkerhetsverktøy
  • Widgets for enklere tilgang
  • Pris: Ukentlig for $5.99 eller årlig for $29.99

Fordeler:

• :heavy_check_mark: En 7-dagers gratis prøveperiode med full tilgang
  • :heavy_check_mark: Solide funksjoner, inkludert sikkerhetsverktøy og videokomprimering
  • :heavy_check_mark: Intuitiv brukergrensesnitt og rask oppsett
  • :heavy_check_mark: Moderat bruk av annonser i gratisversjonen sammenlignet med konkurrenter

Ulemper:

• :heavy_multiplication_x: Du må fullføre å se annonser hvis du bruker gratisversjonen.
  • :heavy_multiplication_x: Noen funksjoner—som annonser—kan være litt påtrengende for tunge brukere.

Endelig dom:

:star::star::star::star: 4,6 / 5

Renserpakke er mer enn bare et renseverktøy. Dens tilleggsfunksjoner, som hastighetstester og robuste sikkerhetsalternativer, gir god verdi, selv om gratisversjonens avhengighet av reklame kan være frustrerende for noen.

3. Rydd Opp App – iPhone Lagringsrenser

• Rydder opp i 15 bilder eller videoer per økt
  • Hemmelig Rom tilgjengelig kun etter å ha sett reklame
  • Begrenset tilgang til Kontaktbehandler, E-postrenser og Videokomprimator

• Fjerner alle annonser og funksjonsbegrensninger
  • Oppdager lignende bilder øyeblikkelig
  • Full tilgang til ladeanimasjoner og Hemmelig Rom
  • Ukentlig for $6.99 eller livstid for $39.99

Fordeler:

• :heavy_check_mark: Gratisversjonen gir mulighet til å teste et bredt spekter av funksjoner.
  • :heavy_check_mark: Omfattende funksjoner som E-postrenser og Hemmelig Rom.
  • :heavy_check_mark: Velutformet for en sømløs brukeropplevelse.

Ulemper:

• :heavy_multiplication_x: Funksjonen for å oppdage ‘lignende’ bilder kan feilaktig merke helt forskjellige bilder.
  • :heavy_multiplication_x: Ukentlig abonnement er dyrere enn mange konkurrenter.

Endelig dom:

:star::star::star: 4.0 / 5

Selv om denne appen tilbyr rike funksjoner selv i gratis modus, kan dens begrensninger—som unøyaktig bildemerking og bratt abonnementspris—være mindre egnet for enkelte brukere.

4. Renserguru – Omfattende Renseapp

• Tilbyr ingen gratis funksjoner, krever betaling for all funksjonalitet

• Smart Foto- og Videorengjøring
  • Sveipebasert rengjøring
  • Komprimerer videoer
  • Kontaktbehandler og Hemmelig Lagring
  • Widget-integrering
  • Ladeanimasjoner
  • Kostnad: Ukentlig $7.99 (Pro-versjon) / Ukentlig $6.99 (Lettversjon)

Fordeler:

• :heavy_check_mark: Ryddig, annonsefri opplevelse
  • :heavy_check_mark: Unik funksjon for å rengjøre e-poster, ikke vanlig i andre apper
  • :heavy_check_mark: Elegant, visuelt tiltalende grensesnitt
  • :heavy_check_mark: Rask skanneprosess

Ulemper:

• :heavy_multiplication_x: Ingen gratis funksjoner for å teste funksjonaliteten før kjøp
  • :heavy_multiplication_x: Stiv abonnementsprising begrenset til ukentlige betalinger

Endelig dom:

:star::star::star: 4.0 / 5

Hvis kostnad og abonnementsufleksibilitet ikke er hindringer for deg, kan Renserguru sine innovative funksjoner som e-postrengjøring og moderne grensesnitt gjøre det verdt investeringen.

Ressurser for å lære mer

For flere innsikter og anbefalinger, sjekk ut disse nyttige lenkene:

Hver renseapp bringer noe unikt til bordet. Enten du vil ha en gratis og rask renser, en funksjonsrik pakke, eller avanserte verktøy, sørger disse appene for at din iPhone-lagring forblir optimalisert uten anstrengelse.

1 Like

Hvis du er i modus for lagringsrydding, stol på meg, jeg føler den kampen på et spirituelt nivå. Etter å ha gått gjennom denne dansen av sletting selv (#FørsteVerdensProblemer, ikke sant?), vil jeg si at apper som Gratis Smart Rydde-App er en gave fra himmelen. Jeg vet at @mikeappsreviewer allerede har delt hemmeligheten om det, men la meg anbefale det igjen—den er gratis, nøyaktig, og bombarderer deg ikke med konstante annonser (en sjeldenhet i disse dager). Deres AI-sortering er faktisk ganske grei, selv om den ikke er perfekt. Jeg mener, hvem har ikke ved et uhell slettet et ‘uskarpt’ bilde bare for å innse senere at det var kunst? :upside_down_face: Fortsatt verdt nedlastingen.

Når det er sagt, er jeg personlig skeptisk til å betale for ryddeapper som Ryddeguru eller Fjerne-App. Hvorfor? Mange av de ‘premium-funksjonene’ høres ut som noe du kan håndtere manuelt selv hvis du er villig til å grave gjennom innstillingene dine. For eksempel:

1. Apples egne anbefalinger under Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring viser ofte store vedlegg, ubrukte apper og annet søppel som kan slettes.
  2. Rydd opp i kontaktlisten. Trenger du virkelig syv oppføringer for ‘Mamma’ fordi hennes nye iPhone synkroniserer OVERALT? Tenkte meg det.
  3. Bruk en skytjeneste som Google Bilder eller iCloud for sikkerhetskopier—det frigjør enorme mengder lokal lagring (selv om det å abonnere på ekstra GB kan føles litt kjipt).

Her er en kontroversiell mening: hvis du bruker en eldre iPhone med begrenset lagring, er det ofte smartere å gå gjennom telefonbruken din enn å kaste penger på apper. Holder du virkelig på den 4-delte videoen av hunden din som ikke gjør noe i 32 minutter? Ja, tenkte meg det. Bare nevner det.

Men hei, jeg vet at ikke alle har tid eller nerver til manuell rydding, så apper som Gratis Smart Rydde-App gjør virkelig livet enklere. Bare ikke glem å dobbeltsjekke det den markerer for sletting—ditt neste ‘favorittminne’ kan ligge og hvile i mappen for duplikater. :sweat_smile:

Ærlig talt, jeg har vært i dine sko, stirret på den fryktede meldingen ‘Nesten fullt lagringsplass’ og lurt på hvordan i all verden telefonen min fylte seg opp så raskt. Mens @mikeappsreviewer og @nachtdromer gjorde en solid jobb med å bryte ned alternativene, vil jeg gi mitt innspill fordi, la oss være ekte, ikke alle er villige til å betale for ‘premium rengjøringsfunksjoner’ når vi knapt har lagringsplass til å laste ned rengjøringsappen i utgangspunktet.

Den Gratis Smarte Rengjøringsappen de nevnte er bokstavelig min personlige favoritt. Den er gratis (halleluja for ingen lumske betalingsvegger), enkel og får jobben gjort raskt. Jeg prøvde lignende apper som Rengjøringsguru, men la oss bare si at abonnementsavgiftene fikk meg til å le og slette appen raskere enn den rakk å skanne bildene mine. Smarte Rengjøringsappen sitt største pluss for meg var dens AI—den ryddet over 20GB med gamle skjermbilder, uskarpe selfies og tilfeldige TikTok-utkast uten at jeg stresset over utilsiktede slettinger. Joda, den markerer av og til et kunstnerisk bilde som søppel, men hei, ingenting er perfekt.

Nå, før du faller ned i abonnementsfellen, her er et brutalt ærlig perspektiv: trenger du egentlig en app? Apples innebygde lagringsadministrasjonsverktøy under Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring kan allerede identifisere store filer, ubrukte apper og vedlegg som kan slettes. Kombiner det med å laste opp bildene dine til iCloud eller Google Foto—boom, problemet løst uten å bruke en krone. Du vil til og med lure på hvorfor du oppbevarte den 8 minutter lange videoen av katten din som bare sitter der (ingen dømming, jeg har gjort verre).

Men hvis det å bla gjennom lagringsplassen din manuelt føles som tortur, ja, en app som Smarte Rengjøringsappen kan spare deg tid. Bare unngå apper som tvinger ukentlige abonnementsbetalinger for grunnleggende funksjoner—seriøst, å betale månedlig for å rydde telefonen din høres ut som en skjult svindel. Hold deg til gratis eller rimelig prissatte verktøy og vær nøye med å dobbeltsjekke hva som slettes automatisk. Tross alt, ingen app er smart nok til å vite at de uskarpe bildene dine faktisk kan være ditt beste Picasso-øyeblikk.

Ærlig talt, jeg bygger videre på det som allerede er sagt, men legger til en liten vri, fordi noen ganger glemmer vi at rengjøringsapper kanskje ikke er en nødvendighet. Selv om jeg er enig med hypen rundt den Gratis Smarte Rengjøringsappen (@mikeappsreviewer traff spikeren), var det som imponerte meg mest det betalingsfrie, annonsefrie oppsettet. Det er som en enhjørning i havet av abonnementsglade apper. Og ja, 32 GB med gratis lagring høres ut som en livredder. Fordeler? Gratis, effektiv og AI-drevet. Ulemper? AI-en tar av og til tvilsomme valg, som å markere ting du faktisk bryr deg om. Men hei, ingenting er perfekt.

Men her er et mindre reklamert anti-tetthets-triks: hopp over apper helt for grunnleggende vedlikehold. Apples Lagringsseksjon viser nøyaktig hva som tar opp plass—bruk det sammen med iCloud for å frigi bilder og gamle samtaler. Nå, hvis det fortsatt høres ut som et slit, sjekk konkurrenter som Rengjøringskitten (hvis du ikke bryr deg om reklame) eller Ryddeappen (dog lykke til med å rettferdiggjøre kostnadene deres). Rengjøringsguru? La oss kalle det hva det er: ukentlige avgifter som lommeboken din ikke vil takke deg for.

Bunnlinjen: hold deg til verktøy som Smarte Rengjøringsappen med mindre du er komfortabel med å rydde manuelt. Ingen grunn til å bruke penger på abonnementer med mindre du er ute etter premium-tillegg som e-postrengjøring—selv om, ærlig talt, en app som ber meg kaste penger på “hemmelige rom” føles som å ta i litt vel hardt.