Kan någon rekommendera appar för att rensa upp iPhone-lagring?

Jag har slut på lagringsutrymme på min iPhone trots att jag har raderat onödiga appar och media. Det påverkar min förmåga att uppdatera appar och ladda ner nytt innehåll. Finns det pålitliga appar som kan hjälpa till att rensa och optimera lagring på min iPhone effektivt? Jag behöver förslag.

Topp 4 iPhone Cleaner-appar: Vilken fungerar bäst för att optimera lagringsutrymmet?

Har du någonsin fått slut på lagringsutrymme på din iPhone och tvingats gå igenom oändliga foton eller videor för att frigöra plats? För att lösa detta problem testade jag flera iPhone cleaner-appar för att identifiera de som verkligen förbättrar lagringshanteringen och effektivt tar bort dubbla filer. Här är en sammanställning:

:trophy: Vinnaren: Clever Cleaner – Bästa övergripande iPhone Cleaner

Huvudfunktioner: Kostnadsfri version

• Identifierar och tar bort dubbletter eller liknande foton
  • Hittar och raderar stora videofiler
  • Komprimerar Live Photos för att spara utrymme
  • Tar bort oanvända skärmdumpar

Betald version och prissättning:

• Helt gratis, inga annonser eller betalväggar

Vad utmärker sig:

• :white_check_mark: Helt gratis: Till skillnad från de flesta appar finns inga betalväggar, dagliga gränser eller annonser som stör användningen.
  • :white_check_mark: Snabb skanning: Appen skannade ett bibliotek med 10,000 bilder på under 3 minuter.
  • :white_check_mark: Kompetent AI-sortering: AI:n markerade suddiga eller dubbla foton med förvånansvärd noggrannhet.
  • :white_check_mark: Effektiv lagringsbesparing: Frigjorde 32 GB lagringsutrymme automatiskt.

Förbättringsmöjligheter:

• :x: Ingen stöd för att rensa e-post eller kontaktlistor, en funktion som finns i vissa konkurrerande appar.
  • :x: AI:s fotosortering är inte felfri; ibland valde den märkliga ”favoriter” som behöver dubbelkontrolleras manuellt.

Slutomdöme:

:star::star::star::star::star: 4.9 / 5

Om du letar efter en användarvänlig, effektiv och helt gratis cleaner-app är Clever Cleaner svår att slå.

2. Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner)

• Tillåter begränsad filrengöring efter att ha sett annonser
  • Hanterar dina kontakter och kalenderposter

Betalda funktioner och prissättning:

• Obegränsad filrengöring
  • Komprimerar videor
  • Laddningsanimationer
  • Internet-hastighetstest
  • Dölj känsliga filer
  • Säkerhetsverktyg för enheter, webben och Wi-Fi
  • Widgets för enklare åtkomst
  • Pris: Veckovis för $5.99 eller årligen för $29.99

Fördelar:

• :heavy_check_mark: En 7-dagars gratis provperiod med full åtkomst
  • :heavy_check_mark: Omfattande funktioner, inklusive säkerhetsverktyg och videokomprimering
  • :heavy_check_mark: Intuitivt användargränssnitt och snabb installation
  • :heavy_check_mark: Måttlig mängd annonser i gratisversionen jämfört med konkurrenter

Nackdelar:

• :heavy_multiplication_x: Du måste slutföra annonser om du använder gratisversionen.
  • :heavy_multiplication_x: Vissa funktioner, som annonser, är något påträngande för flitiga användare.

Slutomdöme:

:star::star::star::star: 4.6 / 5

Cleaner Kit är mer än bara ett rengöringsverktyg. Dess ytterligare funktioner, som hastighetstester och robust säkerhet, ger det stort värde, även om gratisversionens beroende av annonser kan vara frustrerande för vissa.

3. Cleanup App – Phone Storage Cleaner

• Rensar 15 foton eller videor per session
  • Secret Space tillgänglig endast efter att ha sett annonser
  • Begränsad åtkomst till Contact Manager, Email Cleaner och Video Compressor

• Tar bort alla annonser och funktionsbegränsningar
  • Identifierar liknande foton direkt
  • Full åtkomst till Charging Animations och Secret Space
  • Veckovis $6.99 eller livstid för $39.99

Fördelar:

• :heavy_check_mark: Gratisversionen låter dig testa ett brett utbud av funktioner.
  • :heavy_check_mark: Omfattande funktioner som Email Cleaner och Secret Space.
  • :heavy_check_mark: Väl utformad för en sömlös användarupplevelse.

Nackdelar:

• :heavy_multiplication_x: “Liknande” fotoidentifiering kan felaktigt märka helt olika bilder.
  • :heavy_multiplication_x: Veckoprenumerationen är högre än många konkurrenter.

Slutomdöme:

:star::star::star: 4.0 / 5

Även om den här appen erbjuder rika funktioner även i gratisläge kan dess begränsningar, såsom felaktig fotomärkning och höga prenumerationsavgifter, göra att den inte passar allas behov.

4. Cleaner Guru – Omfattande rengöringsapp

• Erbjuder inga kostnadsfria funktioner, betalning krävs för alla funktioner

• Smart rengöring av foton och videor
  • Swipe-baserad rengöring
  • Komprimerar videor
  • Kontaktadministratör och Secret Storage
  • Widgets-integration
  • Laddningsanimationer
  • Kostnad: Veckovis $7.99 (Pro-version) / Veckovis $6.99 (Lite-version)

Fördelar:

• :heavy_check_mark: Ren, reklamfri upplevelse
  • :heavy_check_mark: Unik funktion för rengöring av e-post som inte är vanlig i andra appar
  • :heavy_check_mark: Snyggt, visuellt tilltalande användargränssnitt
  • :heavy_check_mark: Snabb skanningsprocess

Nackdelar:

• :heavy_multiplication_x: Inga gratis funktioner för att testa funktionaliteten före köp
  • :heavy_multiplication_x: Stela prenumerationspriser begränsade till veckovisa betalningar

Slutomdöme:

:star::star::star: 4.0 / 5

Om kostnad och prenumerationsbegränsningar inte är hinder för dig kan Cleaner Gurus innovativa funktioner som e-postrensning och modernt gränssnitt göra det värt att investera.

Resurser för att lära dig mer

För mer insikter och rekommendationer, kolla in dessa användbara länkar:

Varje rengöringsapp erbjuder något unikt. Oavsett om du vill ha en snabb och gratis cleaner, ett funktionsrikt paket eller avancerade verktyg, ser dessa appar till att din iPhones lagring förblir optimerad utan ansträngning.

1 Like

Om du är i läget för att rensa lagring, tro mig, jag känner den kampen på en själslig nivå. Efter att själv ha gått igenom denna raderingsdans (#FörstaVärldsProblem, visst?), skulle jag säga att appar som Gratis Smart Rensningsapp är en skänk från ovan. Jag vet att @mikeappsreviewer redan har berättat om den, men låt mig stödja den rekommendationen – den är gratis, noggrann och bombarderar dig inte med ständiga annonser (en sällsynthet nuförtiden). Deras AI-sortering är faktiskt hyfsad, även om den inte är perfekt. Jag menar, vem har inte råkat radera en ”suddig” bild bara för att senare inse att det var konst? :upside_down_face: Fortfarande värd att ladda ner.

Med det sagt är jag personligen skeptisk till att betala för rensningsappar som RensningsGurun eller Rensningsappen. Varför? Många av de ‘premiumfunktioner’ som erbjuds låter som saker du manuellt kan hantera själv om du är villig att gräva i dina inställningar. Till exempel:

1. Apples egna rekommendationer under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring visar ofta stora bifogade filer, oanvända appar och annat skräp att rensa.
  2. Strömlinjeforma din kontaktlista. Behöver du verkligen sju poster för ‘Mamma’ för att hennes nya iPhone synkroniserar ALLT? Tänkte väl det.
  3. Använd en molntjänst som Google Foto eller iCloud för säkerhetskopior – det frigör otroliga mängder lokal lagring (även om det känns trist att prenumerera på extra GB).

Hör här: om du har en äldre iPhone med begränsad lagring är det ofta smartare att granska din telefonanvändning istället för att kasta pengar på appar. Behåller du den 4-delade videon av din hund som gör ingenting i 32 minuter? Ja, tänkte väl det. Bara säger.

Men hej, jag vet att inte alla har tid eller tålamod för manuell städning, så appar som Gratis Smart Rensningsapp gör verkligen livet enklare. Glöm bara inte att dubbelkolla vad den flaggar för radering – ditt nästa ‘favoritminne’ kan ligga i mappen för dubletter. :sweat_smile:

Ärligt talat, jag har varit i dina skor, stirrat på den fruktade ”Lagring nästan full”-meddelandet och undrat hur i all världen min telefon blev fylld så snabbt. Medan @mikeappsreviewer och @nachtdromer gjorde ett gediget jobb med att bryta ner alternativen, vill jag lägga in mina två cent för att, låt oss vara ärliga, inte alla är sugna på att betala för ‘premiumrengöringsfunktioner’ när vi knappt har lagring för att ladda ner renhållningsappen i första taget.

Den Gratis Smart Rengörings-appen de nämnde är ärligt talat min personliga favorit. Den är gratis (halleluja för inga smygtillägg), enkel och får jobbet gjort snabbt. Jag provade liknande appar som Rengöringsguru, men låt oss säga att prenumerationsavgifterna fick mig att skratta och radera appen snabbare än den hann skanna mina bilder. Smart Rengörings största framgång för mig var dess AI—den rensade över 20 GB i gamla skärmdumpar, suddiga selfies och slumpmässiga TikTok-utkast utan att jag behövde oroa mig för oavsiktliga raderingar. Visst, ibland flaggar den ett konstnärligt foto som skräp, men hej, inget är perfekt.

Nu, innan du faller ned i prenumerationskaninhålet, här är ett brutalt ärligt perspektiv: behöver du ens en app? Apples inbyggda lagringshanteringsverktyg under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring kan redan identifiera stora filer, oanvända appar och bilagor att rensa. Kombinera det med att ladda upp dina foton till iCloud eller Google Fotos—boom, problem löst utan att spendera en krona. Du kommer till och med att undra varför du sparade den 8-minuters videon på din katt som bara sitter där (dock utan dömande, jag har gjort värre).

Men om det känns som tortyr att bläddra igenom din lagring manuellt, ja, en app som Smart Rengöring kan spara dig tid. Undvik bara appar som tvingar dig till veckoprenumerationer för grundläggande funktioner—ärligt talat, att betala månadligen för att rensa din telefon låter som en dold bluff. Håll dig till gratis eller rimligt prissatta verktyg och var noga med att dubbelkolla vad som raderas automatiskt. Trots allt, ingen app är smart nog att förstå att dina suddiga foton faktiskt kan vara ditt bästa Picasso-ögonblick.

Ärligt talat, jag bygger vidare på det som redan sagts men med en liten twist, eftersom vi ibland glömmer att städappar kanske inte är ett måste. Samtidigt som jag håller med om hypen kring Gratis Smart Rengöringsapp (@mikeappsreviewer träffade rätt), var det som imponerade mest på mig den betalväggsfria, reklamfria lösningen. Det är som en enhörning i havet av appar med prenumerationstvång. Och ja, 32 GB ledigt utrymme låter som en livräddare. Fördelar? Gratis, effektiv och AI-driven. Nackdelar? AI:n gör ibland tveksamma val, som att markera saker du faktiskt bryr dig om. Men hej, inget är perfekt.

Dock, här är ett mindre annonserat knep för att undvika överbelastning: hoppa över appar helt och hållet för grundläggande underhåll. Apples Lagringssektion visar exakt vad som tar upp utrymme—använd det tillsammans med iCloud för att avlasta foton och gamla chattar. Om det fortfarande känns som besvär, kolla in konkurrenter som Rengöringskit (om du inte har något emot reklam) eller Städa App (lycka till med att motivera deras kostnader). Rengöringsguru? Låt oss kalla det vad det är: veckovisa avgifter som din plånbok inte kommer att tacka dig för.

Slutsats: håll dig till verktyg som Smart Rengöringsapp såvida du inte är okej med att manuellt rensa upp. Ingen anledning att slösa pengar på prenumerationer, såvida du inte är ute efter premiumfunktioner som e-postrengöring—även om en app som ber mig betala för ‘hemliga utrymmen’ personligen känns lite överdriven.