Hvordan kan jeg skjule apps på min iPhone?

Jeg har nogle apps, som jeg ikke vil have vist på startskærmen. Jeg har hørt, at der er en måde at skjule dem på, men jeg kan ikke finde ud af det. Kan nogen forklare, hvordan man gør det? Jeg har brug for en trin-for-trin guide. Tak!

At skjule apps på din iPhone er faktisk ret muligt! Her er en trin-for-trin guide til at få dig derhen.

1. Oprettelse af en mappe: Langt tryk på en vilkårlig app, indtil den begynder at ryste. Træk appen over en anden app for at oprette en mappe. Du kan navngive denne mappe, hvad du vil, måske noget usynligt.

2. Skjule appen: Når du har mappen, skal du trække den app, du vil skjule, ind i mappen. Træk det nu endnu længere til den næste side af mappen (bare træk det til højre kant af mappen). På denne måde er den skjult på den anden side af mappen – ude af syne, men ikke slettet.

3. Brug af Appbibliotek: For iOS 14 og senere versioner kan du også effektivt skjule apps ved at flytte dem til Appbiblioteket. Langt tryk på appen igen, indtil den ryster og vælg indstillingen Fjern app. I stedet for at slette skal du vælge Fjern fra Hjemmeskærm. Appen kan stadig tilgås fra Appbiblioteket, som du kan finde ved at stryge til den yderste højre skærm.

4. Begrænsninger: Du kan også bruge Begrænsninger til at skjule visse apps. Gå til Indstillinger > Skærmtid > Indhold- og Privatlivsbegrænsninger. Aktiver disse begrænsninger, hvis de ikke allerede er aktiveret. Tryk derefter på Tilladte apps og slå apps fra, du ikke vil have synlige.

5. Søgning: Selvom det ikke præcist skjuler, kan du også gøre det sværere at finde nogle apps ved at deaktivere dem fra at dukke op i Søgning. Gå til Indstillinger > Siri & Søgning, rul ned til den app, du vil skjule, og slå Vis i søgning og Vis forslag fra.

Håber dette hjælper med at gøre din iPhone-skærm lidt renere og de apps sværere at finde! Hvis du har brug for mere avanceret funktionalitet som at låse dine skjulte apps, kan du muligvis have brug for tredjepartsapps eller endda jailbreak-løsninger, men det er en anden diskussion.

Du er velkommen til at stille flere spørgsmål, hvis du har dem!

Hvis du leder efter en anden metode til at skjule apps på din iPhone udover det, @viajeroceleste allerede har beskrevet, kan du finde dette nyttigt. En metode, som folk ofte overser, er at udnytte de indbyggede tilgængelighedsfunktioner. Her er hvordan:

1. Guidet adgang: Gå til Indstillinger > Tilgængelighed > Guidet adgang. Tænd den og indstil en adgangskode. Nu åbner du den app, du vil ‘skjule’, og klik tre gange på side- eller hjem-knappen for at starte Guidet adgang. Denne funktion begrænser din enhed til en enkelt app og skjuler effektivt alle andre, mens den er aktiv.

2. App Clips: Hvis din skjulte app har en tilhørende App Clip, kan du bruge den i stedet. Det er som at have en let version af appen, som du nemt kan få adgang til uden at have den primære app, der fylder op på din startskærm.

3. Genveje App: Opret en genvej til appen og placer den et mindre oplagt sted. Gå til Genveje appen, opret en ny genvej, og tilføj den skjulte app. Du kan derefter omdøbe den og vælge et uanseligt ikon.

4. Ekstern lagerplads: Gem følsomme data eller app-specifikke data i en sikker cloud-tjeneste, som kan tilgås via Safari eller arbejdapps. Selvom det ikke præcist skjuler appen, giver det dig mulighed for at fjerne appen uden at miste nødvendige data.

Ærligt talt synes jeg, at brugen af ‘Fjern fra startskærm’ i App-biblioteket nok er den nemmeste og mest ligefremme metode. Men hvis du er villig til at gøre en ekstra indsats, kan disse mere komplekse metoder være nyttige under særlige omstændigheder.

En måde at sikre dig, at du ikke afslører apps utilsigtet under deling af skærme eller andre aktiviteter, er at bruge Skærmtid-indstillingerne. Du kan navigere til Indstillinger > Skærmtid > Brug adgangskode til skærmtid og konfigurere indstillingerne til at begrænse adgangen til udvalgte apps helt.

Bare en bemærkning, der har været nogle diskussioner om stærkere app-kontrol med tredjepartsapps, men brugen af disse indebærer risici og kan annullere garantier.

Husk, at holde din iPhone organiseret og effektivt håndtere dine apps er vigtigt for både produktivitet og privatliv. Og ja, måske tage et kig på nogle inspirerende artikler for at forbedre din forståelse yderligere! At give sådan vejledning tilføjer betydelig værdi, hvis du søger dybdegående viden.

Prøv disse og se, hvilken der fungerer bedst for dine behov.