Hvilken er bedre: Rensmester Guru-app eller Smart Renholder-app?

Jeg prøver å rydde opp på telefonen min og ser stadig annonser for både Renholder Guruen-appen og Klok Rengjører-appen. Jeg er usikker på hvilken som faktisk er best, eller om noen av dem er trygge å bruke. Har noen prøvd begge, eller vet om de virkelig fungerer? Jeg vil unngå å kaste bort tid eller risikere personvernet mitt, så ekte meninger eller erfaringer hadde vært veldig nyttig.

iPhone-oppryddingsapper: Min Tosenters Dømmekamp

La oss være ærlige et øyeblikk. iPhone-lagringsrensere finnes overalt, og lover magiske løsninger for vår endeløse haug med skjermbilder, uklare selfies og apper vi glemte eksisterte. Nylig dykket jeg ned i Cleaner Profi og Smart Renser. Spoiler: prislappene kan være galne. Her er min historie om hva som skjedde, inkludert noen harde realiteter.

Runde 1: Lommebok-testen

Start Smart Renser, og… Den er stilig—ingen tvil. Problemet? Før du får gjort noe særlig, SMELL! Betalingsmur slår hardere enn noen mobilspill-annonse. 89 kr/uke? Eller 499 kr/år hvis du håper på null kjøperangst. Vil du helst beholde pengene, kommer Smart Renser inn til beste pris—null. Ingen triks. Ikke engang bannerannonser som hvisker ‘installer meg.’ Bare appen, gratis som vinden.

Kategori Smart Renser (100% Gratis) Cleaner Profi (Abonnement)
Pris Null (0 kr), ingen annonser eller kjøp i app Kjernefunksjoner låst bak betalingsmur: 89 kr/uke eller 499 kr/år
Hva er gratis Alle funksjoner, ubegrenset Kjører gratis skanninger; faktiske oppryddinger = betalingsmur
Kjernefunksjoner - Fjerner duplikatbilder gratis
- Sletter skjermbilder i bulk
- Gjør Live Photo til bilde
- Finner plass-sluk
- Rydder bilder (noe gratis)
- Videokomprimering (Pro)
- Flette kontakter (Pro)
- Finner tyngste filer (Pro)
- Ekstratilbehør: batteriwidgeter, ladeanimasjoner, hemmelig hvelv (Pro)
App Store-vurdering 4,8 ★ (3.4K vurderinger) 4,6 ★ (100K vurderinger)
Nedlastingsstørrelse 103 MB 115 MB
App Store-lenke Last ned gratis iPhone Smart Renser Les detaljerte brukeranmeldelser av Cleaner Profi

Ærlig talt: Det Gode, Det Dårlige, Det Låste

Se for deg dette: Du åpner Cleaner Profi, klar til å Marie Kondo-rydde kamerarullen. Først kjører den en skann (flott). Prøver du å slette eller krympe noe? Plutselig er det ‘abonner nå!’ som sperrer veien som en trassig unge ved leggetid. Samtidig lar Smart Renser deg feie gjennom duplikater, komprimere og konvertere ting, uten mas eller hindringer. Ærlig talt, det minner meg om apper fra før alt ble oppdelt med mikrotransaksjoner.

Brukeranmeldelser: Lyver stjernene?

Jeg vet, vurderinger er ikke evangeliet, men 4,8 for Smart Renser føles fortjent. De fleste sier den ‘bare funker.’ Cleaner Profis høyere nedlastningstall kan bety den er populær, men anmeldelsene er proppfulle av sure kommentarer om prisene.

TL;DR i Listeform

• Smart Renser: Helt gratis, alle funksjoner, ingen annonser. Her: Smart Renser på App Store
  • Cleaner Profi: Ser lekker ut, men det meste av godsakene er låst med mindre du spytter ut 89 kr/uke eller betaler årsabonnement.
  • Begge finner og sletter duplikater, men bare én belaster kontoen din.
  • App-størrelser? Ikke avgjørende i noen retning—ingen av dem er ‘lagringssluk’.
  • Vil du ha mer teknisk dykk/rasende brukeranmeldelser? Her er en lesning: Ærlig brukeromtale av Cleaner Profi

Oppsummering

Alt i alt: vil du bare rydde din iPhone uten månedlig betalingsmas, finnes gratisalternativer som Smart Renser. Med mindre du bader i penger eller MÅ ha widgeter og hemmelige hvelv, sveip til høyre på den gratis!

5 Likes

Uff, kan vi snakke om hvor suspekte disse “ett-trykk telefon mirakelrensere” ser ut i absolutt hver annonse? Sånne falske “X fjernet 10 000 søppelfiler på 2 minutter”-smil blant stock-mennesker. Men jeg prøvde faktisk begge. Renhetsmester-Guide holder i praksis filene dine som gissel. Vil du virkelig slette noe? – host opp 90 kr i uka. Det er vitsenivå på prisen for noe Bilder-appen på iPhone allerede gjør (om du bare er tålmodig). Det er latterlig mange “PRO-funksjoner” og plutselig er det eneste gratis den gjør å skanne telefonen din og fortelle deg hvor rotete det er. Føles som en motivasjonsforedragsholder som sender deg faktura for peptalk.

Kløktig Renser-App, for meg, er bare mye mindre slitsom. Ingen betalingsmurer som venter bak hvert trykk. Kanskje den ikke har hemmelige hvelv eller batteri-“vinduer” men jeg slettet over 500 duplikater, slettet skjermbilder i bulk (min erkeskurk), og til og med konverterte noen rare Live-bilder til vanlige uten drama, uten penger. Bare, pang, ferdig. Søk på App Store, 4,8 stjerner, og ikke oversvømt av shady vurderinger. Skal ikke påstå at det kommer til å forandre livet ditt, men i det minste er kamerarullen min ikke søppeldynge lenger, og jeg betalte ikke for “gleden”.

Sier ikke at @mikeappsreviewer har glemt noe, men jeg er uenig i at app-størrelse “ikke har betydning” – Kløktig Renser er mindre, og det teller hvis du kjemper for lagringsplass. Sikkerhet? Ganske standard tillatelser; ingen rare innlogginger, ikke noe skummelt skjedde med dataene mine. Min skepsis til slike apper er vanligvis berettiget, men denne er faktisk helt grei. Spar penger, og hopp over de fancy abonnementene med mindre du er avhengig av lade-animasjoner. Null tull.

Se, både @mikeappsreviewer og @sonhadordobosque forklarer det ganske bra, så jeg skal ikke rote meg ned i alle de samme detaljene. Men her er mitt synspunkt: Renere Guru vil ha pengene dine før den gjør noe som helst nyttig. Åtte kroner uka?! For å krysse av søppelbilder? Seriøst, hvem har satt den prisen – Museland? Jeg prøvde Renere Guru i kanskje fem minutter før den begynte å mase om abonnement. Det føltes som en sånn gratis smaksprøve der du akkurat får en bit, så napper kokken resten unna.

La oss være ærlige – Kløktig Renholder-app er faktisk gratis. Ikke «litt gratis, 0,99 kr/mnd etter én uke»-gratis, men koster faktisk ingenting. Jeg brukte den, slettet 1500 skjermbilder og omtrent 100 rare boomerang-videoer fra tidligere ferier, og betalte ikke en krone. Ingen rare tillatelser heller. Er det perfekt? Nei, noen ganger hopper den over duplikater hvis jeg har gitt dem nytt navn, men ingenting er perfekt og i det minste ble jeg ikke lurt.

Hvis du faktisk bare vil rydde opp uten å måtte ta ekstrajobb for å betale for det, er Kløktig Renholder det riktige valget. Statistikkene er fine også – mindre lagring, flere stjerner, mindre hodebry. Eneste minus; hvis du vil ha de tullete funksjonene som batterioppladingsikoner eller «hemmelige hvelv» som Renere Guru kaster inn, går du glipp av det. Men helt ærlig, iOS håndterer det meste av sånt selv hvis du bare leter litt.

Ikke overtenk – last ned Kløktig Renholder, kjør appen, tømm bildelageret, ferdig. Hvis de noen gang innfører betalingsmur, blir jeg med på opprøret i anmeldelsene på Appbutikken. Enn så lenge, stol på de høye vurderingene og fraværet av skrikende lommebok-emojier.

Ok, jeg har virkelig gått grundig gjennom disse såkalte iPhone-«renserne»—Renser Guru og Smart Renser App. Renser Guru? Ja, den ser eksklusiv ut og frister litt, men det er som å bli med inn på en nattklubb med inngangspenger bare for å bruke toalettet. 90 kroner i uka? For hva da, å slå sammen kontakter og slette gamle bilder? Ikke aktuelt. Du får basically prøvekjøre en låst Ferrari—se, men ikke røre.

Smart Renser App, derimot, holder faktisk det den lover som gratisalternativ. Tok en faktasjekk på noen tidligere innlegg, og det stemmer—ingen annonser, ingen betalingsmur midt i rengjøringa, bare et ryddig og enkelt grensesnitt. Plussene: helt gratis, ingen overraskelser, ekte funksjoner (fjerning av duplikater, skjermbilde-opprydding, konverterer Live Bilder til stillbilder, finner plass-slukere) som faktisk virker som de skal. Du slipper til og med det evinnelige «la oss sende deg pushvarsler hvert tredje minutt»-maset som mange «gratis»-apper sniker inn. Også de siste anmeldelsene bekrefter det—brukere liker at det er enkelt og at du slipper ekstrautgifter.

Minussiden? Den er ikke idiot­sikker på smarte duplikat-søk (hopper av og til over redigerte/omdøpte filer), så du må kaste et kjapt blikk over slettelista før du trykker «slett alt». Og er du ute etter små sære tillegg—animerte batteri­ikoner, «hemmelige safer» eller forseggjorte widgetting—så får du ikke det her, du sitter igjen med, ja, en faktisk ryddet telefon.

Sammenligner vi det @sonhadordobosque og @mikeappsreviewer allerede pekte på: de fikk fram det største problemet, veggen med annonser og abonnementer hos Renser Guru. Men, for å ta motsatt standpunkt, Renser Guru gir noen ekstra verktøy for avanserte brukere—videokomprimering, kontaktsammenslåing osv.—hvis du faktisk trenger en verktøykasse. Ikke at det er verdt prisen hver uke, men det er noe ekstra, tross alt.

Konklusjon: Vil du ha en effektiv, dønn enkel og gratis opprydding (altså, 99 % av folk flest), er Smart Renser App helt ekte. Hvis du er besatt av funksjoner som hemmelige safer eller vil betale for «cache-rens» som ikke hjelper, så står Ferrarien alltid parkert i garasjen til Renser Guru. Men hvorfor gjøre bildebunken mer komplisert? Velg det som holder telefonen rask og lommeboka hel.