Hvilken er bedre: Renere Guru App eller Kloge Rengører App?

Jeg prøver at rydde op på min telefon og ser hele tiden reklamer for både Rensermesteren og Kloge Renser App. Jeg er ikke sikker på, hvilken der faktisk er bedst, eller om nogen af dem overhovedet er sikre at bruge. Er der nogen, der har prøvet begge, eller ved om de faktisk virker? Jeg vil gerne undgå at spilde tid eller risikere mit privatliv, så ærlige meninger eller erfaringer ville være virkelig hjælpsomme.

iPhone Oprydningsapps: Mit To-øre Opgør

Okay, lad os være ærlige et øjeblik. iPhone-lageropryddere er overalt og lover mirakelkure til vores evige bjerg af skærmbilleder, slørede selfies og glemte apps. For nylig dykkede jeg ned i Oprydningsguide og Kvik Oprydder. Spoiler: priserne kan være skøre. Her er mit eventyr om, hvordan det gik, med nogle direkte sandheder.

Runde 1: Pengepungstesten

Start Oprydningsguide, og… Okay, den er lækker — helt sikkert. Problemet? Før du kan gøre meget, BAM! Betalingsmur rammer hårdere end en mobilspilsannonce. 59 kr./uge? Eller 399 kr./år, hvis du satser på ingen køberfortrydelse. Hvis du foretrækker at beholde dine penge, kommer Kvik Oprydder ind med den bedste pris — nul. Ingen tricks. Ikke engang bannerannoncer, der hvisker “installer mig.” Bare appen, gratis som vinden.

Kategori Kvik Oprydder (100% Gratis) Oprydningsguide (Abonnement)
Pris Nul (0 kr), ingen reklamer eller IAP Kernefunktioner låst bag betalingsmur: 59 kr./uge eller 399 kr./år
Hvad er gratis Alle funktioner, ubegrænset Kører gratis scanninger; virkelig oprydning = betaling
Kernefunktioner - Fjerner dubletfotos gratis
- Sletning af skærmbilleder i bulk
- Konvertering af Live-fotos til stillebilleder
- Finder pladsslugere
- Rydder op i fotos (nogle gratis)
- Videokompression (Pro)
- Sammensmeltning af kontakter (Pro)
- Finder tungeste filer (Pro)
- Ekstra: batteri-widgets, ladeanimationer, hemmeligt arkiv (Pro)
App Store Bedømmelse 4,8 ★ (3,4K ratings) 4,6 ★ (100K ratings)
Downloadstørrelse 103 MB 115 MB
App Store-link Hent gratis iPhone Kvik Oprydder Læs detaljeret Oprydningsguide brugeranmeldelser

Sandheden: Det Gode, Det Dårlige, Det Låste

Forestil dig: du åbner Oprydningsguide, klar til at Marie Kondo’e din kamerarulle. Først scanner den (fedt). Forsøg på at slette eller komprimere noget? Pludselig er det “abonnér nu!” der spærrer vejen som et barn ved sengetid. I mellemtiden lader Kvik Oprydder dig bare fjerne dubletter, komprimere og konvertere ting uden krav eller krav. Ærligt talt, det minder om dengang, før alt blev splittet op af mikrotransaktioner.

Brugeranmeldelser: Lyver stjernerne?

Jeg ved det, anmeldelser er ikke evangelium, men en 4,8 for Kvik Oprydder føles fortjent. De fleste siger at den “bare fungerer.” Oprydningsguides høje downloadtal betyder måske popularitet, men anmeldelserne er fulde af utilfredse prisbrok.

TL;DR Liste-stil

• Kvik Oprydder: Helt gratis, alle funktioner, ingen reklamer. Her: Kvik Oprydder i App Store
  • Oprydningsguide: Ser fancy ud, men de fleste gode ting er låst, medmindre du betaler 59 kr./uge eller har et årsabonnement.
  • Begge finder og sletter dubletter, men kun den ene rammer din bankkonto.
  • Appstørrelser? Ikke en dealbreaker for nogen — ikke noget der er værdigt til en “pladsslugermeme”.
  • Vil du have mere nørdede detaljer/utilfredse brugeranmeldelser? Her er læsestof: Oprydningsguide ærlig brugeranmeldelse

Afslutning

Kort sagt: Hvis du bare vil rydde op på din iPhone uden månedligt dårlig samvittighed, findes gratis alternativer som Kvik Oprydder. Medmindre du bader i penge eller bare må have widgets og hemmelige arkiver, så vælg gratis.

1 Like

Uf, kan vi lige snakke om, hvor suspekte disse “ét-tryk mobil mirakel-rensere” ser ud i nærmest alle annoncer? Sådan falske “X fjernede 10.000 rodede filer på 2 minutter”-smil. Men jeg prøvede faktisk begge to. Rense-Guru holder dybest set dine filer som gidsler. Vil du rent faktisk slette noget? – host op med de 8 kr./uge. Det er fuldstændig grinagtige priser for noget, som Billeder allerede gør (hvis du har tålmodighed). Der er latterligt mange “PRO-funktioner”, og pludselig er den eneste gratis ting, den gør, at scanne din mobil og fortælle dig, hvor rodet den er. Føles som en motivations-taler, der sender dig en regning for pep talks.

Snedig Renser-App, for mig, er bare meget mindre udmattende. Ingen betalingsmure bag hvert tryk. Har måske ikke hemmelige pengeskabe eller batteri-“widgets”, men jeg slettede 500+ dubletter, masse-slettede skærmbilleder (min ærkefjende), og konverterede endda nogle underlige Live Fotos til almindelige uden drama, uden penge. Bare, bum, færdig. Søg i App Butik, 4,8 stjerner, og ikke oversvømmet af tvivlsomme anmeldelser. Jeg siger ikke, den vil revolutionere dit liv, men i det mindste er min kamerarulle ikke en losseplads, og jeg betalte ikke for privilegiet.

Jeg siger ikke, at @mikesappanmelder har overset noget, men jeg er uenig i, at app-størrelse “ikke betyder noget” – Snedig Renser er mindre, hvilket tæller, hvis du kæmper for at frigøre plads. Sikkerhed? Ret standard tilladelser; ingen mærkelige logins, intet skummelt skete med mine data. Min skepsis over for disse apps er normalt fuldt berettiget, men denne her er ærligt talt helt fin. Spar dine penge, og spring de smarte abonnementer over, medmindre du er afhængig af opladnings-animationer. Ingen overdrivelse.

Se, både @mikeappsreviewer og @sonhadordobosque forklarer det ret godt, så jeg behøver ikke at gennemgå alle detaljer igen. Men her er mit indspark: Renere Guru vil have dine penge, før den gør noget som helst meningsfuldt. Otte kroner om ugen?! For at krydse junkfotos af? Kom nu, hvem har udtænkt den prissætning—Anders And? Jeg prøvede Renere Guru i fem minutter, før den begyndte at plage mig om at abonnere. Det føltes som et prøvesmagningsfad, hvor du tager en bid, og kokken snupper resten væk.

Lad os være ærlige—Kloge Rengøringsapp er faktisk gratis. Ikke noget “lidt gratis, 7 kr./md. efter en uge”-gratis, men koster faktisk ingenting. Jeg brugte den, slettede 1500 skærmbilleder og omkring 100 mærkelige boomerang-videoer fra tidligere ferier, og betalte ikke en øre. Og ingen mærkelige tilladelser blev spurgt om. Er den perfekt? Nej, nogle gange overser den dubletter, hvis jeg har omdøbt dem, men intet er perfekt, og jeg blev i det mindste ikke snydt.

Hvis du ærligt bare vil rydde op uden at skulle tage et ekstra job for at betale for det, så er Kloge Rengøringsapp vejen frem. Statistikkerne er også fine—mindre lagerplads, flere stjerner, færre hovedpiner. Den eneste ulempe er, hvis du mangler de smarte funktioner som batteriopladningsikoner eller “hemmelige bokse”, som Renere Guru tilbyder, så går du glip af dem. Men ærligt talt, iOS håndterer det meste af det automatisk, hvis du kigger lidt rundt.

Gør det ikke sværere end det er—download Kloge Rengøringsapp, kør den, ryd op i dit fotokælder, og færdig. Hvis de nogensinde sætter en betalingsmur op, vil jeg protestere sammen med alle de andre i App Store-anmeldelserne. Lige nu kan du bare stole på de høje bedømmelser og manglen på skrigende pung-emojier.

Okay, jeg har pløjet mig igennem begge disse såkaldte iPhone ‘opryddere’—Rengøringsguru og Klog Rengøringsapp. Rengøringsguru? Den ser lækker ud og prøver at lokke dig ind, men det føles som at betale entré til en natklub bare for at gå på toilettet. 50 kr. om ugen? For hvad, at fusionere kontakter og slette gamle billeder? Klart nej tak. Det er som at prøve en låst sportsvogn—kig, men lad være med at røre.

Klog Rengøringsapp leverer derimod faktisk varen gratis. Efter at have tjekket nogle tidligere opslag, er det rigtigt—ingen reklamer, ingen betalingsmur midt i oprydningen, bare en enkel brugerflade. Fordele: helt gratis, ingen overraskelser, rigtige funktioner (dubletsletning, oprydning af skærmbilleder, konverterer levende billeder til stillbilleder, finder lager-syndere) og det virker som lovet. Du bliver heller ikke bombarderet med “må vi sende pushbeskeder hvert tredje minut”, som mange andre “gratis” apps gør. De seneste anmeldelser bakker det op—brugere kan lide enkeltheden og at der ikke er nogen skjulte gebyrer.

Ulemper? Den er ikke idiotsikker til at finde smarte dubletter (springer nogle gange redigerede/omdøbte filer over), så du skal lige gennemgå slettebunken hurtigt, inden du trykker på “slet alt”. Hvis du leder efter specielle ekstrafunktioner—animerede batteriikoner, “hemmelige bokse” eller pyntede widgets—så får du det ikke her, og du står bare tilbage med en, ja, faktisk ren telefon.

Sammenligner man med det @sonhadordobosque og @mikeappsreviewer allerede har nævnt: de rammer hovedet på sømmet med mængden af reklamer og abonnementer i Rengøringsguru. For at tage den modsatte vinkel, så byder Rengøringsguru faktisk på lidt ekstra til de hardcore brugere—videokompression, sammensmeltning af kontakter osv.—hvis du virkelig er ude efter en værktøjskasse. Om det er pengene værd, tvivlsomt, men det findes.

Konklusion: hvis du vil have en effektiv, supernem og gratis oprydning (altså 99% af brugerne), så er Klog Rengøringsapp faktisk i orden. Hvis du er besat af hemmelige boks-funktioner eller vil betale for “cache-oprydning” placebo, så står sportsvognen altid klar i Rengøringsgurus garage. Men hvorfor gøre det svært at rydde fotos op? Vælg det, der holder din telefon hurtig og din pengepung sund.