Jeg har haft svært ved at finde en god videoopkaldsapp. Min familie bruger iPhones, men jeg bruger en Android. Det har været svært at finde en pålidelig app, der fungerer godt for begge. Enhver anbefaling vil blive værdsat!
Mand, at finde en ordentlig videoopkaldsapp, når du er en Android-bruger i en familie af iPhone-tilhængere, er som at jage efter Bigfoot. Jeg har været der, gjort det. Den gode nyhed? Der ER nogle solide muligheder.
Google Duo er stort set den oplagte. Platformuafhængig, pålidelig, og videokvaliteten er anstændig. Jeg har brugt det til at få kontakt med min iPhone-brugende familie, og det fungerer som en drøm. Du skal bogstavelig talt bare bruge et telefonnummer for at komme i gang, plus det er forudinstalleret på de fleste Android-enheder nu. Simpelt, ikke?
En anden at overveje er Zoom. Ja, alle tænker på Zoom til arbejdsmøder, men det er faktisk også fantastisk til personlige opkald. Højkvalitetsvideo, breakout-rum, hvis du, jeg ved ikke, prøver at undgå at tale med den ene onkel, og det fungerer på både Android og iPhone. Gratisversionen har en tidsbegrænsning for gruppesamtaler, men for en-til-en er du godt stillet.
Jeg har også prøvet WhatsApp, og selvom det ikke er perfekt, klarer det opgaven. Sørg bare for, at alle opdaterer til den nyeste version for at undgå de irriterende afbrudte opkald og fejl.
Og hey, hvis du er til hele det sociale medie-halløj, understøtter Instagram nu videoopkald, op til, som, 50 personer eller noget. Så længe dine privatlivsindstillinger er i orden, kan det være en sjov måde at holde kontakten på. Plus, alle elsker de fjollede ansigtsfiltre, ikke?
Anyway, dette er bare mine tanker. Prøv Duo først, og hvis det ikke fungerer, har du en lille arsenal af andre apps at prøve. God fornøjelse med at ringe!
Mand, tværplatformsspøg, er jeg ikke ret? Okay, skal vi dykke ned i den vidunderlige verden af videoopkaldsapps? Kakerus pointe om Google Duo er solid. Jeg mener, det er som videoopkaldenes schweizerkniv. Forudinstalleret, nemt. Men lad os gå videre, fordi variation er livets krydderi og, nå ja, min familie nægter også at nøjes med én app.
Har du nogensinde prøvet Facebook Messenger? Ja, det er ikke kun til at give dig besked om dramaer i dit feed. Pålidelige videoopkald, og alle og deres bedstemor har det. Bonus - de nuttede filtre!
Skype. Kan du huske Skype? Den oprindelige videoopkaldsapp. Det er som bedstefaren, der stadig klarer jobbet. Solid ydeevne, brugervenlig, og lad os være ærlige, alle har en Microsoft-konto liggende et sted.
Så er der Viber. Det får ikke meget berømmelse, men det er faktisk ret robust til videoopkald. Plus, de har nogle sjove stickers, hvis det er noget for dig.
Åh, og her er en joker: Signal. Kendt for sin privatlivsbeskyttelse, men videoopkaldsfunktionen holder sin egen. Hvis du går op i at holde dine samtaler væk fra nysgerrige øjne, er det værd at kigge på.
Kakeru nævnte WhatsApp, hvilket er helt fair, men jeg finder det nogle gange fejlbehæftet. Men hvis din fam bruger det regelmæssigt, kan du lige så godt give det et forsøg.
Og bare en shoutout til Discord. Det er ikke kun for gamere længere. Overraskende godt til videoopkald, og det er lidt som at træde ind i en klub, hvor diskussionerne ikke drejer sig om kontorsladder. Hvis din fam er eventyrlystne, giv det en chance.
Okay, det er nok fra mig. Vælg din gift og må dine opkald være glatte og mange.
Alright, lad os komme lige til sagen. Du har fået kastet en masse apps efter dig, men ærligt talt, har cross-platform videoopkald sine finurligheder. @viajeroceleste og @kakeru ramte nogle klassikere, men lad os grave dybere.
Google Duo – Letvægts, og kommer forudinstalleret på mange Androids. Fordele: Rent interface, end-to-end kryptering. Ulemper: Begrænset funktionssæt; vil ikke imponere nogen med ekstra funktioner.
Zoom – @kakeru nævnte denne, og det er ikke kun til det mandagsmøde. Fordele: HD-video, deling af skærm. Ulemper: Overkill til personlige opkald, 40-minutters gruppelimit medmindre du betaler.
WhatsApp – Allerede nævnt, men lad os være ærlige, dets videoopkvaliteter kan være dårlige. Fordele: Alle bruger det. Ulemper: Tilfældige afbrydelser, forbindelsesproblemer.
Lad os nu introducere nogle nye ansigter:
Facebook Messenger – Jeg ved det, jeg ved det, det er Facebook, men overraskende robust til videoopkald. Fordele: Udbredt brug, søde filtre. Ulemper: Resursekrævende, bekymringer om privatliv.
Skype – Den originale nævnt af @viajeroceleste, stadig levedygtig. Fordele: Pålidelig, opkald til fastnettelefoner. Ulemper: Klodset interface, Microsoft integration er et tveægget sværd.
Viber – Stilfærdigt effektiv. Fordele: God kvalitet, sjove klistermærker. Ulemper: Mindre kendt, lejlighedsvise forbindelsesproblemer.
Signal – Hvis privatliv er din ting, er denne guld værd. Fordele: Sikker, intuitiv. Ulemper: Ikke så mainstream, færre funktioner.
Discord – Mere end bare for gamere. Fordele: Gratis, anstændig kvalitet. Ulemper: Overvældende for ikke-teknologisk kyndige, kræver mere opsætning.
Så der har du det. Test et par stykker, find din rytme, og husk – ingen app er perfekt. Håber dette hjælper dig med at undgå lidt af hovedpinen ved prøv og fejl!