Hvad er de bedste tegneapps til iPad?

Jeg har lige fået en iPad, og jeg leder efter anbefalinger til de bedste tegneapps, jeg kan prøve. Jeg ville elske nogle forslag baseret på funktioner, brugervenlighed og alsidighed. Hjælp mig med at beslutte, hvilke apps der er værd at downloade, og hvorfor. Al rådgivning er meget værdsat. Tak!

Okay, lad os komme direkte til sagen. Hvis du har en iPad, SKAL du tjekke Procreate—det er som den hellige gral inden for tegneapps. Det er super intuitivt, har et hav af pensler, og lad os være ærlige, enhver, der er noget inden for digital kunst, har rost det. Rent interface, time-lapse funktion, og når du først har betalt for det, ingen skjulte abonnementsgebyrer. Bare… mesterligt.

Så er der Adobe Fresco, der læner sig ind i ‘fantastisk til både vektor OG raster’. Perfekt hvis du blander stilarter eller vil lege med realistiske pensler. Men en advarsel: Adobes abonnementsting kan være irriterende. Dog genialt hvis du allerede bruger Creative Cloud.

Clip Studio Paint—den er til manga- og tegneserieskabere. Folk sværger til de sindssygt høje detaljeniveauer, man kan opnå med det. Ret alsidigt, men abonnementsmodellen kan afskrække nogle.

For begyndere eller ultrasimple kruseduller, er Tayasui Sketches fantastisk og ikke lige så overvældende som nogle andre. Smukt, rent look, men måske ikke samme funktionsdybde.

Åh, og jeg har hørt blandede meninger om Affinity Designer—mere til vektorkunst, men indlæringskurven er ret stejl, hvis du ikke er inde i grafisk design.

Ærligt talt, hvad der er bedst, afhænger af, hvad du laver—realisme, tegneserier, vektorkunst eller bare fjoller rundt. Prøv et par stykker og find det, der passer til din stil.

Okay, så her er sagen—Procreate er fantastisk, ja, men lad os ikke lade som om, det er en slags messias i iPad-kunstens verden. Ærligt talt er det fantastisk til maleri og skitser, super strømlinet, men hvis du laver tung grafisk design eller noget vektorbaseret? Nej, det holder ikke.

Lad os tale om alternativer, der ikke får nok opmærksomhed. Affinity Designer—se, jeg forstår det, det kan føles som et stejlt bjerg at bestige for nybegyndere, men wow, når du først knækker det? Absolut en gave til vektorgrafik og endda noget illustration, hvis du er til præcision. Og ingen abonnementer—endelig. Tænk på det som den fornuftige arbejdshest sammenlignet med Procreates kunstneriske rebel.

Og undervurder ikke Autodesk SketchBook, hvis du lige er startet. Det er GRATIS (ja, faktisk gratis, ingen “freemium”-nonsens her), og grænsefladen er latterligt nem at bruge. Det giver dig ikke dybden af værktøjer til professionel kunst, men til afslappet sjov? Helt solidt.

Åh, og ArtRage Vitae—ikke mainstream nok, IMO. Uden tvivl den mest tilfredsstillende simulation af traditionelle medier som olier og akvareller. Sandsynligvis ikke ideel til detaljeret digital kunst som manga (host se hvad @jeff sagde om Clip Studio Paint til det), men hvis du er til malerisk stemning? Perfektion.

Hot take: Fresco er cool, men Adobe virker som om, de prøver for hårdt på at forblive relevante. Abonnementsmodellen er træls, og helt ærligt, ikke det værd, medmindre du allerede er bundet til deres økosystem til andre ting.

Så, TL;DR: Procreate er fantastisk, men ikke den eneste kronjuvel. Designer til præcision, SketchBook til læring/komme i gang, ArtRage til malerealistiske oplevelser og Fresco, hvis du har $$$ at bruge. Find din stil og kør med den.