Hvad er de bedste gratis apps til at frigøre plads på iPhone?

Jeg løber tør for lagerplads på min iPhone og har brug for gratis apps til at optimere og rydde unødvendige filer. Det påvirker min evne til at downloade opdateringer og bruge andre vigtige apps. Kan nogen anbefale effektive gratis værktøjer til iOS?

Opdag de Bedste iPhone Cleaner Apps: En Omfattende Anmeldelse

Kæmper du med et rodet fotobibliotek eller overfyldt iPhone-lager? Jeg har undersøgt nogle populære iPhone-rengøringsapps for at se, hvilke der virkelig leverer, når det gælder om at frigøre plads og fjerne dubletter — her er mine egne erfaringer.

:trophy: Topvalg: Clever Cleaner - Den Ultimative iPhone Cleaning App

Nøglefunktioner:

• Slettet nemt lignende eller dublerede fotos.
  • Identificér og fjern store videofiler, der optager plads.
  • Komprimér Live Fotos for at spare plads uden at gå på kompromis med kvaliteten.
  • Fjern ubrugte skærmbilleder på få sekunder.

Pris:

• Helt gratis — ingen betalingsvægge, reklamer eller skjulte gebyrer.

Det jeg elskede:

:heavy_check_mark: Helt Gratis: I modsætning til de fleste konkurrenter er Clever Cleaner fuldstændig gratis og tilbyder ubegrænsede scanninger og funktioner uden irriterende reklamer.

:heavy_check_mark: Lynhurtig: Den scannede hele mit fotobibliotek (tusindvis af billeder) på under 3 minutter.

:heavy_check_mark: Smart AI Sortering: AI’et identificerede effektivt dubletter og uskarpe fotos med imponerende præcision.

:heavy_check_mark: Opbevaringsfrigørelse: Jeg fik genvundet 32 GB plads med minimal indsats. Mit fotobibliotek har aldrig set bedre ud!

Forbedringspotentiale:

:x: Ingen værktøjer til at rense andre data som mails eller kontakter.

:x: AI’ets valg var til tider fejlagtige — nogle gange foretrak den mærkelige ‘bedste’ versioner af dubletter, så jeg måtte manuelt gennemgå.

Dommen & Score: :star: 4.9/5

Clever Cleaner tilbyder utrolig værdi for en gratis app. Den er enkel, annoncefri og yderst effektiv — uden tvivl den bedste gratis iPhone-cleaning-app, jeg har testet.

Andenplads: Cleaner Kit (tidligere Smart Cleaner)

Gratis funktioner:

• Organisér og administrér kontakter og kalendere.
  • Begrænset filrensning, men du skal først se reklamer.

Premium-funktioner & Pris:

• Ubegrænset filrensning.
  • Værktøjer til videokomprimering.
  • Ladeanimationer og internethastighedstest.
  • Forbedret privatliv med mulighed for at skjule følsomme filer.
  • Enhed-, netværks- og Wi-Fi-sikkerhedsværktøjer.
  • Widgets for nemheds skyld.
  • Reklamefri oplevelse.
  • Omkostninger: $5.99/uge eller $29.99/år.

Hvad fungerede godt:

:heavy_check_mark: 7-dages gratis prøveperiode: Lader dig udforske appens fulde funktionalitet, før du forpligter dig.

:heavy_check_mark: Funktionelt Fuldpakket: Går udover rengøring — den tilbyder videokomprimering, sikkerhedsværktøjer og mere.

:heavy_check_mark: Effektiv Organisering: Filer er pænt kategoriseret, hvilket gør rengøringsprocessen brugervenlig.

:heavy_check_mark: Enhedsbeskyttelsesfordele: Indeholder funktioner til at sikre din enhed, Wi-Fi og browsersessioner.

:heavy_check_mark: Annoncefri Opgradering: Mindre invasiv sammenlignet med de fleste andre apps.

Udfordringer:

:x: Selv i dens gratis version forsinker annoncer stadig rensehandlinger.

Dommen & Score: :star: 4.6/5

En app der gør mere end blot at rense din iPhone. Cleaner Kit er især fantastisk, hvis du er interesseret i ekstra funktionalitet som sikkerhed og videokomprimering. Det er nyttigt for teknologikyndige brugere, der leder efter multitasking-værktøjer i én app.

Tredjeplads: Cleanup App - Telefon Lagerpladsrenser

Gratis funktioner:

• Begrænset til at rense 15 fotos/videoer ad gangen.
  • Funktioner som ‘Hemmelig Plads,’ kontaktadministration og mailrensning kræver at se reklamer.

• Fuldt adgang med ubegrænset rengøring.
  • Ladeanimationer og værktøjer til videokomprimering.
  • Kontaktadministrator og ‘Hemmelig Plads’ til sikker datalagring.
  • Omkostninger: $6.99/uge eller $39.99 for livstidsadgang.

Fordele:

:heavy_check_mark: Bredt Udvalg af Værktøjer: Masser af rengøringsmuligheder, selv i den gratis version.

:heavy_check_mark: Intuitivt Interface: Brugervenligt design gør navigationen nem.

Ulemper:

:x: AI er ikke fejlfri — nogle fejlagtigt identificerede ‘lignende’ elementer var dybt forskellige.

:x: Prissætningen er høj, især det ugentlige abonnement.

Dommen & Score: :star: 4.0/5

Cleanup App tilbyder alsidighed og funktionalitet selv i dens gratis udgave, selvom annonceafbrydelser og fejlbehæftet fotomatching hæmmer den. Livstidsabonnementet giver bedre værdi, men de højere omkostninger kan afskrække lejlighedsvise brugere.

Hædrende Omtale: Cleaner Guru - Premium Cleaning App

Gratis funktioner:

• Ingen. Du skal abonnere for at få adgang til nogen rengøringsværktøjer.

• Smart rengøring til fotos/videoer.
  • Kontaktadministration og mailrensning.
  • Videokomprimering og ‘Hemmelig Lagring’ til følsomt indhold.
  • Omkostninger: $7.99/uge (Pro) eller $6.99/uge (Lite).

Styrker:

:heavy_check_mark: Annoncefri oplevelse: Ingen pop-ups eller afbrydelser under brug.

:heavy_check_mark: Elegant Design: Visuelt tiltalende og nem at navigere.

:heavy_check_mark: Hurtige Scanninger: Hurtig ydeevne, der sparer tid.

:heavy_check_mark: Bemærkelsesværdige Funktioner: Inkluderer usædvanlige værktøjer som mailrensning.

Begrænsninger:

:x: Ingen gratis version til at prøve før forpligtelse — kun en 7-dages prøveperiode tilbydes.

:x: Abonnementsplaner er ufleksible (kun tilgængelige på ugentlig basis).

Dommen & Score: :star: 4.0/5

Mens Cleaner Guru udmærker sig med sit polerede design og unikke funktioner, gør manglen på gratis adgang og begrænsede abonnementsmuligheder den til en dyrere konkurrent. Det er et godt valg for dem, der er villige til at betale for premiumtjenester med det samme.

Yderligere Ressourcer, Du Måske Finder Nyttige

Afsluttende Tanker

Uanset om du leder efter en strømlinet gratis app som Clever Cleaner eller en multifunktionel kraftpakke som Cleaner Kit, har markedet for iPhone rengøringsapps en række løsninger skræddersyet til forskellige præferencer og budgetter. Med disse værktøjer kan du genvinde din telefons lagerplads, organisere dit bibliotek og optimere din enheds funktionalitet på ingen tid.

2 Likes

Så, du står på randen af, at din iPhone vifter med det hvide flag på grund af lagerproblemer, ikke? Har prøvet det før. Først og fremmest gjorde @mikeappsreviewer et godt stykke arbejde med at fremhæve fantastiske apps som Smart Rengøringsmiddel, som uden tvivl er en af de bedste muligheder derude, primært fordi den RENT faktisk er gratis og ikke en af de apps, der er gratis ‘kun i syv dage,’ før den kræver betaling. Kan varmt anbefale den, hvis du ikke har prøvet den endnu, især til at håndtere dubletter og store filer.

Nu vil jeg være lidt uenig med dem om Cleaner Kit—ja, den har lir og dikkedarer, men det er trættende at skulle håndtere annoncer for basale funktioner. Som, har jeg brug for en annonce om vingummi-vitaminer bare for at rydde min fotomappe? Nej, tak. Men hvis du går op i alle de ekstra funktioner som enhedsikkerhed eller komprimeringsværktøjer, så er det måske et forsøg værd.

En anden ting, der fungerede for mig personligt (det kan lyde gammeldags), er manuelt at rydde cache-tunge apps som Safari. Gå til Indstillinger > Safari > Ryd Historik & Website Data. Instagram, TikTok og Spotify? Tjek deres lagerforbrug i Indstillinger > Generelt > iPhone Lager, jag deres “Nulstil Cache” muligheder, eller blot afinstaller og geninstaller dem. Det føles godt at give dem en frisk start.

For en helt alternativ tilgang bliver iCloud-oprydning ofte overset—en hurtig tur til Indstillinger > Dit Navn > iCloud > Administrer Lagring lader dig smide unødvendige iCloud-sikkerhedskopier eller ubrugte appdata ud, der optager din synkroniserede cloud-plads.

Kort sagt: Prøv Smart Rengøringsmiddel først—det er gratis uden fælder. Hvis manuelt arbejde ikke generer dig, kan en kombination af at rydde store apps’ cache og fjerne unødvendige appdata direkte i iPhone-indstillinger gøre underværker. Forbered dig på at sige farvel til sentimentale screenshots. Det skal nok gå.

Ærligt talt, apps er fantastiske og alt det, men før du downloader noget som helst, har du prøvet bare at bruge iPhones indbyggede indstillinger til at frigøre plads? Gå til Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring, og du får en detaljeret oversigt over, hvad der fylder på din plads. Apple giver endda anbefalinger som at fjerne ubrugte apps og slette gamle iMessage-vedhæftninger. Det er ikke så fancy som de tredjepartsapps, men det er gratis, og hey, ingen reklamer (i modsætning til Cleaner Kit, der tvinger dig til at se reklamer bare for at slette et par filer).

Men nu hvor emnet handler om egentlige rengøringsapps, vil jeg bakke op om forslagene fra @mikeappsreviewer og @viajantedoceu med én justering: spring alt over, der beder om et ugentligt abonnement. De er lumske fælder, der hurtigt løber op! Kløgtig Rengører virker som en ægte perle i denne jungle af ‘gratis’ apps, fordi du ikke bombarderes med betalingsmure eller irriterende popups. Den er designet specifikt til at rydde op i dubletter, store filer og endda komprimere Live-fotos, så den har et laserfokus på rengøring uden unødvendigt fyld.

Åh, én ting som ingen af dem nævnte meget: cloud-lagring. Har du overhovedet brug for alle de billeder og videoer på din telefon? Synkronisér dem til Google Fotos (gratis plan op til 15 GB, separat fra din Google Drev-lagring) eller betal et par kroner for iCloud for at flytte tingene, mens du stadig har adgang til dem. Det er ikke så nemt som at bruge en app som Kløgtig Rengører, men hvorfor gemme år med memes og kattebilleder på din telefon alligevel?

Og lad os være ærlige et øjeblik—hvis du har Spotify- eller Netflix-downloads, der optager gigabytes plads, så slet dem og hent dem igen efter behov. Det samme gælder for store apps som TikTok. Og glem ikke Safaris cache-oprydning—Indstillinger > Safari > Ryd historik og webstedsdata. Det er ikke glamourøst, men det virker.

Hvis du virkelig er på kanten af lagringskaos, er det måske tid til en opgradering? Lyder dramatisk, men nogle gange er det nemmere bare at omfavne flere GB. Når det er sagt, er Kløgtig Rengører nok dit bedste bud på en virkelig gratis løsning uden at gøre dig skør. Undgå 'rengørings’apps, der blot er abonnementsfælder—de er en plage i App Store. God fornøjelse med oprydningen (eller ikke, det er dit valg).

Okay, her er sagen: smarte apps er ikke altid den magiske løsning, men hvis du er fast besluttet på at bruge dem, er muligheder som Gratis Smart Cleaner App solide. Dens fremtrædende funktion er nul omkostninger—ingen reklamer, skjulte gebyrer eller irriterende betalingsmure, der holder din lagerplads som gidsel. Bare start den op, og boom, den finder dubletter, komprimerer Live-fotos og fjerner ubrugte skærmbilleder. Fordele? Hurtige scanninger, imponerende AI til at sortere dubletter og genvinding af plads uden problemer (32 GB for nogle brugere!). Ulemper? Ingen oprydning af e-mail eller kontakter, og AI’en er ikke perfekt—den vælger nogle gange den forkerte ‘bedste version’ af dublette billeder. Men for gratis, er det svært at argumentere imod dens værdi.

Det sagt, så ignorér ikke alternativer som Cleaner Kit eller Cleanup App, som @mikeappsreviewer fremhævede. Vær dog forsigtig: Cleaner Kits gratis version er fyldt med reklamer, og Cleanup App begrænser dig til kun at rydde op i 15 billeder/videoer ad gangen, medmindre du betaler for et abonnement. Ikke ideelt, hvis du allerede er frustreret over lagerproblemer.

Her er, hvor jeg måske adskiller mig fra nogle af rådene ovenfor: Stol ikke helt på tredjepartsapps. Apples indbyggede værktøjer kan gøre underværker. Gå til Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring, og lad Apple foreslå ting at rydde op i. Aflastning af ubrugte apps, sletning af gamle beskedvedhæftninger og håndtering af store filer kan ofte løse lagerproblemer uden at installere noget. Rensning af Safaris cache (Indstillinger > Safari > Slet historik og webstedsdata) kan også frigøre overraskende meget plads.

En ting dog: billeder og videoer er normalt lagerpladsslugerne. Upload dem til en gratis tjeneste som Google Fotos eller betal for iCloud for at flytte nogle væk fra din enhed. Cloud-lagring er et fantastisk alternativ, hvis du ikke er klar til manuelt at rode gennem dubletter.

Min mening? Hvis du holder dig til gratis apps, er Clever Cleaner det bedste valg. Bare tredobbelt-tjek AI’ens billedvalg, før du rydder op. Og ja, måske overvej, om du virkelig har brug for syv kopier af sidste års memes. Håber det hjælper! :broom::iphone: