Hva er den beste appen for videoanrop fra Android til iPhone?

Jeg har hatt problemer med å finne en god videoanropsapp. Familien min bruker iPhones, men jeg bruker en Android. Det har vært vanskelig å finne en pålitelig app som fungerer bra for begge deler. Alle forslag vil bli satt pris på!

Man, å finne en brukbar videoapp når du er Android-bruker i en familie av iPhone-elskere er som å jakte på Bigfoot. Been there, done that. Den gode nyheten? Det ER noen solide alternativer.

Google Duo er nesten den man går til. Plattformuavhengig, pålitelig, og videokvaliteten er grei. Jeg har brukt den til å ta igjen med min iPhone-utrustede familie, og det fungerer som en drøm. Du trenger bokstavelig talt bare et telefonnummer for å komme i gang, pluss at den nå er forhåndsinstallert på de fleste Android-enheter. Enkelt, ikke sant?

En annen å vurdere er Zoom. Ja, alle tenker på Zoom for jobbmøter, men det er faktisk flott for personlige samtaler også. Høy videokvalitet, breakout-rom hvis du vil unngå å snakke med den ene onkelen, og det fungerer både på Android og iPhone. Gratisversjonen har en tidsgrense for gruppesamtaler, men for en-til-en, er du gylden.

Jeg har også prøvd WhatsApp, og selv om det ikke er perfekt, gjør det jobben. Bare sørg for at alle oppdaterer til siste versjon for å unngå de irriterende avbrutte samtalene og glitchene.

Og hey, hvis du er inne på hele sosiale medier-greien, støtter Instagram nå videoanrop, opptil, som, 50 personer eller noe. Så lenge personverninnstillingene er riktige, kan det være en morsom måte å holde kontakten på. Pluss, alle elsker de latterlige ansiktsfiltrene, ikke sant?

Uansett, dette er bare mine to øre. Gi Duo et forsøk først, og hvis det ikke fungerer, har du en liten håndfull andre apper å prøve. Happy calling!

Man, plattformuavhengige sprell, ikke sant? Ok, skal vi dykke ned i den fantastiske verden av videoanropsapper? Kakerus poeng om Google Duo er solid. Jeg mener, det er som en sveitsisk lommekniv for videoanrop. Forhåndsinstallert, lett som bare det. Men la oss gå videre, for variasjon er livets krydder og, vel, familien min nekter å bruke bare én app også.

Noen gang prøvd Facebook Messenger? Ja, det er ikke bare for å varsle deg om drama på feeden. Pålitelig videoanrop, og alle og bestemoren deres har det. Bonus - de søte filtrene!

Skype. Husker du Skype? Den første videoanropsappen. Det er som en bestefar som fortsatt får jobben gjort. Solide prestasjoner, brukervennlig, og la oss innse det, alle har en Microsoft-konto som lurer et sted.

Så er det Viber. Det får ikke mye oppmerksomhet, men det er faktisk ganske robust for videoanrop. Pluss, de har noen morsomme klistremerker hvis det er din greie.

Og her er en joker: Signal. Kjent for sitt personvern, men videoanropsfunksjonen holder stand. Hvis du liker å holde samtalene dine unna nysgjerrige øyne, er det verdt å sjekke ut.

Kakeru nevnte WhatsApp, og det er fair, men jeg finner det noen ganger feilfeil. Men hvis familien din bruker det jevnlig, kan det være verdt et forsøk.

Og bare en shoutout til Discord. Det er ikke bare for gamere lenger. Overraskende bra for videoanrop, og det er litt som å gå inn i en klubb der diskusjonene ikke handler om kontorsladder. Hvis familien din er eventyrlysten, gi det et forsøk.

Ok, det er nok fra meg. Velg din gift og måtte samtalene dine være smidige og mange.

Greit, la oss gå rett på sak. Du har fått kastet en mengde apper på deg, men la oss være ærlige, videoanrop på tvers av plattformer har sine særegenheter. @viajeroceleste og @kakeru traff noen klassikere, men la oss grave dypere.

Google Duo – Lettvekter, og kommer forhåndsinstallert på mange Android-telefoner. Fordeler: Ren grensesnitt, ende-til-ende kryptering. Ulemper: Begrenset funksjonssett; vil ikke imponere noen med ekstratilbud.

Zoom@kakeru nevnte denne, og det er ikke bare til det mandagsmøtet. Fordeler: HD-video, skjermdeling. Ulemper: Overkill for personlige samtaler, 40-minutters grense for gruppeanrop med mindre du betaler.

WhatsApp – Allerede nevnt, men la oss være realistiske, kvaliteten på videoanrop kan være dårlig. Fordeler: Alle bruker det. Ulemper: Tilfeldige bortfall, tilkoblingsproblemer.

Nå la oss introdusere noen nykommere:

Facebook Messenger – Jeg vet, jeg vet, det er Facebook, men overraskende robust for videoanrop. Fordeler: Allestedsnærværende, søte filtre. Ulemper: Ressurssluk, personvernutfordringer.

Skype – Den originale nevnt av @viajeroceleste, fortsatt levedyktig. Fordeler: Pålitelig, anrop til fasttelefoner. Ulemper: Klønete grensesnitt, Microsoft-integrasjon er et tveegget sverd.

Viber – Diskret effektiv. Fordeler: Flott kvalitet, morsomme klistremerker. Ulemper: Mindre kjent, av og til tilkoblingsproblemer.

Signal – Hvis personvern er din greie, er dette gull. Fordeler: Sikker, intuitiv. Ulemper: Ikke så utbredt, færre ekstratilbud.

Discord – Mer enn bare for gamere. Fordeler: Gratis, anstendig kvalitet. Ulemper: Overveldende for de ikke-teknologisk kyndige, krever mer oppsett.

Så der har du det. Test noen, finn din rytme, og husk – ingen app er perfekt. Håper dette hjelper deg å unngå hodepinen ved prøving og feiling litt!