Hva er de beste gratisappene for å frigjøre plass på iPhone?

Jeg går tom for lagringsplass på min iPhone og trenger gratis apper for å hjelpe med å optimalisere og fjerne unødvendige filer. Det påvirker min mulighet til å laste ned oppdateringer og bruke andre essensielle apper. Kan noen anbefale effektive gratis verktøy for iOS?

Oppdag de beste iPhone-renserappene: En omfattende gjennomgang

Sliter du med et rotete bildebibliotek eller overfylt iPhone-lagring? Jeg har utforsket noen populære iPhone-renserapper for å se hvilke som virkelig leverer når det gjelder å frigjøre plass og fjerne duplikater — her er min erfaring.

:trophy: Toppvalg: Clever Cleaner - Den ultimate iPhone-renserappen

Hovedfunksjoner:

• Slett lignende eller dupliserte bilder med letthet.
  • Identifiser og fjern store videofiler som tar opp plass.
  • Komprimer Live Photos for å spare lagring uten å redusere kvaliteten.
  • Bli kvitt ubrukte skjermbilder på sekunder.

Prissetting:

• Fullstendig gratis — ingen betalingsmurer, annonser eller skjulte avgifter.

Hva jeg likte:

:heavy_check_mark: Helt gratis: I motsetning til de fleste konkurrenter er Clever Cleaner helt gratis, med ubegrensede skanninger og funksjoner uten irriterende annonser.

:heavy_check_mark: Lynrask: Skannet hele bildegalleriet mitt (tusenvis av bilder) på under 3 minutter.

:heavy_check_mark: Smart AI-sortering: AI-en identifiserte effektivt duplikater og uklare bilder med imponerende nøyaktighet.

:heavy_check_mark: Frigjøring av lagring: Jeg klarte å gjenvinne 32 GB plass med minimal innsats. Bildebiblioteket mitt har aldri sett bedre ut!

Rom for forbedring:

:x: Ingen verktøy for å rydde andre data som e-poster eller kontakter.

:x: AI-ens valg var av og til feil — den foretrakk til tider uvanlige ‘beste’ versjoner av duplikater, så jeg måtte gjennomgå manuelt.

Dommen og poengsum: :star: 4.9/5

Clever Cleaner gir fantastisk verdi for en gratis app. Den er enkel, annonsefri og svært effektiv — uten tvil den beste gratis iPhone-renserappen jeg har testet.

Andreplass: Cleaner Kit (tidligere Smart Cleaner)

Gratis funksjoner:

• Organiser og administrer kontakter og kalendere.
  • Begrenset filopprydding, men du må se annonser først.

Premium-funksjoner og prissetting:

• Ubegrenset filopprydding.
  • Verktøy for videokomprimering.
  • Ladeanimasjoner og internetthastighetstester.
  • Forbedret personvern med mulighet for å skjule sensitive filer.
  • Verktøy for enhet, nettverk og Wi-Fi-sikkerhet.
  • Widgets for bekvemmelighet.
  • Annonsefri opplevelse.
  • Kostnad: $5,99/uke eller $29,99/år.

Hva som fungerte bra:

:heavy_check_mark: 7-dagers gratis prøveperiode: Lar deg utforske full funksjonalitet før du forplikter deg.

:heavy_check_mark: Funksjonsrikt: Går utover rydding — tilbyr videokomprimering, sikkerhetsverktøy og mer.

:heavy_check_mark: Effektiv organisering: Filer er pent kategorisert, noe som gjør oppryddingsprosessen brukervennlig.

:heavy_check_mark: Fordeler med enhetsbeskyttelse: Inkluderer funksjoner for å sikre enheten, Wi-Fi og nettleserøkter.

:heavy_check_mark: Annonsefri oppgradering: Mindre påtrengende sammenlignet med de fleste andre apper.

Utfordringer:

:x: Selv i gratisversjonen forsinker annonser oppryddingshandlinger.

Dommen og poengsum: :star: 4.6/5

En app som gjør mer enn bare å rydde iPhone. Cleaner Kit er spesielt flott hvis du er interessert i ekstra funksjonaliteter som sikkerhet og videokomprimering. Den er nyttig for teknologikyndige brukere som ser etter multitasking-verktøy i én app.

Tredjeplass: Cleanup App - Telefonlagringsrenser

Gratis funksjoner:

• Begrensning til å rengjøre 15 bilder/videoer om gangen.
  • Funksjoner som ‘Hemmelig rom,’ kontaktadministrasjon og e-postrengjøring krever at du ser annonser.

• Full tilgang med ubegrenset rydding.
  • Ladeanimasjoner og verktøy for videokomprimering.
  • Kontaktadministrasjon og ‘Hemmelig rom’ for sikker datalagring.
  • Kostnad: $6,99/uke eller $39,99 for livstids tilgang.

Fordeler:

:heavy_check_mark: Bredt utvalg av verktøy: Massevis av ryddealternativer, selv i gratisversjonen.

:heavy_check_mark: Intuitivt grensesnitt: Brukervennlig design gjør navigasjonen enkel.

Ulemper:

:x: AI er ikke feilfri — noen feilidentifiserte ‘lignende’ elementer var helt ulike.

:x: Prisen er høy, spesielt for ukentlige abonnementer.

Dommen og poengsum: :star: 4.0/5

Cleanup App tilbyr allsidighet og funksjonalitet selv i gratisutgaven, selv om annonseforstyrrelser og ufullkommen bildeidentifisering trekker ned. Livstidsabonnementet gir bedre verdi, men den høyere kostnaden kan skremme bort sporadiske brukere.

Hederlig omtale: Cleaner Guru - Premium-renserapp

Gratis funksjoner:

• Ingen. Du må abonnere for å få tilgang til oppryddingsverktøy.

• Smart rydding for bilder/videoer.
  • Kontaktadministrasjon og e-postrengjøring.
  • Videokomprimering og ‘Hemmelig lagring’ for sensitivt innhold.
  • Kostnad: $7,99/uke (Pro) eller $6,99/uke (Lite).

Styrker:

:heavy_check_mark: Annonsefri opplevelse: Ingen pop-ups eller avbrudd under bruk.

:heavy_check_mark: Elegant design: Veldig visuelt tiltalende og lett å navigere.

:heavy_check_mark: Rask skanning: Rask ytelse, sparer deg for tid.

:heavy_check_mark: Unike funksjoner: Inkluderer sjeldne verktøy som e-postrengjøring.

Begrensninger:

:x: Ingen gratisversjon å prøve før kjøp — kun en 7-dagers prøveperiode tilbys.

:x: Abonnementsplanene er lite fleksible (tilbys kun ukentlig).

Dommen og poengsum: :star: 4.0/5

Selv om Cleaner Guru briljerer med sitt polerte design og unike funksjoner, gjør mangelen på gratis tilgang og begrensede abonnementstilbud det til et dyrere alternativ. Det er et flott valg for dem som er villige til å betale for premiumtjeneste med en gang.

Tilleggsressurser du kan finne nyttige

Avsluttende tanker

Enten du leter etter en elegant gratisapp som Clever Cleaner eller en multifunksjonell kraftpakke som Cleaner Kit, har markedet for iPhone-renserapper en rekke løsninger tilpasset ulike preferanser og budsjetter. Med disse verktøyene kan du gjenvinne lagring på telefonen din, organisere biblioteket ditt og optimalisere enhetsfunksjonaliteten på kort tid.

1 Like

Så iPhone-en din er på randen av å kapitulere på grunn av lagringsproblemer, ikke sant? Har vært der. Først og fremst, @mikeappsreviewer gjorde en solid jobb med å fremheve flotte apper som Smarte Rengjøreren, som uten tvil er et av de beste alternativene der ute, hovedsakelig fordi den er faktisk gratis og ikke en av de appene som er gratis ‘bare i syv dager’ før du må betale. Anbefaler den sterkt hvis du ikke har prøvd den ennå, spesielt for å håndtere duplikater og store filer.

Nå, jeg er litt uenig med dem om Renser Kit – ja, den har mange ekstra funksjoner, men det å måtte forholde seg til reklame for grunnleggende funksjonalitet er slitsomt. Som, trenger jeg en annonse om gummy-vitaminer bare for å rydde opp i bildealbumet mitt? Nei, takk. Men hvis du liker alle de ekstra funksjonene som enhetssikkerhet eller kompresjonsverktøy, kan det kanskje være verdt et forsøk.

En annen ting som fungerte for meg personlig (dette kan høres gammeldags ut) er å manuelt tømme cache-tunge apper som Safari. Gå til Innstillinger > Safari > Fjern Historikk og Nettsteddata. Instagram, TikTok og Spotify? Sjekk lagringsbruken deres i Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring, let etter alternativene “Tøm Cache”, eller bare avinstaller og installer dem på nytt. Det føles bra å gi dem en ny start.

For en helt alternativ tilnærming, er iCloud-opprydding ofte oversett – en rask tur innom Innstillinger > Ditt Navn > iCloud > Administrer Lagring lar deg fjerne unødvendige iCloud-sikkerhetskopier eller ubrukte appdata som fyller opp skylagringen din.

TLDR: Prøv Smarte Rengjøreren først – den er gratis uten feller. Hvis manuelt arbeid ikke plager deg, kan en blanding av å tømme store appers cache og å avlaste unødvendige appdata direkte fra iPhone-innstillingene virke fantastisk. Vær forberedt på å gi opp sentimentale skjermbilder. Det går helt fint.

Helt ærlig, apper er flotte og alt det der, men før du laster ned noe som helst, har du prøvd å bruke iPhone sine innebygde innstillinger for å frigjøre plass? Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring, så får du en detaljert oversikt over hva som tar opp lagringsplassen. Apple gir til og med anbefalinger som å avlaste ubrukte apper og slette gamle iMessage-vedlegg. Det er kanskje ikke så fancy som de tredjepartsappene, men det er gratis, og hei, ingen reklame (i motsetning til Renseverktøyet, som tvinger deg til å se på reklame bare for å slette noen få filer).

Men siden temaet handler om faktiske renseapper, støtter jeg forslagene fra @mikkeappanmelder og @himmelseventyrer med én justering: hopp over alt som krever et ukentlig abonnement. De er lurefeller som bygger seg opp! Smart Renser virker som en ekte skatt i denne jungelen av ‘gratis’ apper, fordi du ikke blir bombardert med betalingsmurer eller irriterende pop-ups. Den er spesifikt designet for å rense duplikater, store filer og til og med komprimere Live Photos, så den har et laserfokus på rengjøring uten overflødig pjatt.

Å, én ting ingen av dem nevnte mye: skylagring. Trenger du egentlig alle de bildene og videoene på telefonen? Synkroniser dem til Google Bilder (gratisplan opp til 15 GB, separat fra Google Disk-lagringen din) eller betal noen kroner for iCloud for å avlaste ting mens du holder det tilgjengelig. Det er ikke så automatisk som å bruke en app som Smart Renser, men hvorfor beholde år med memer og kattebilder på telefonen, egentlig?

Forresten, la oss være ærlige et øyeblikk—hvis du har Spotify- eller Netflix-nedlastinger som tar opp gigabytes med plass, bare slett og last dem ned på nytt etter behov. Det samme gjelder store apper som TikTok. Og ikke glem å tømme hurtigbufferen i Safari—Innstillinger > Safari > Fjern logg og nettstedsdata. Det er kanskje ikke glamorøst, men det fungerer.

Hvis du virkelig er på randen av lagringskrise, kan det være tid for en oppgradering? Høres dramatisk ut, men noen ganger er det enklere å bare omfavne litt flere GB. Når det er sagt, er Smart Renser antakelig ditt beste valg for en virkelig gratis løsning uten å drive deg til vanvidd. Unngå ‘renseapper’ som bare er abonnementsfeller—de er en pest i App Store. Lykke til med oppryddingen (eller ikke, ditt valg).

Greit, her er greia: smarte apper er ikke alltid den magiske løsningen, men hvis du er fast bestemt på å bruke dem, er alternativer som Gratis Smarte Renere App solide. Den fremtredende funksjonen er **gratis— ingen annonser, skjulte avgifter eller irriterende betalingsvegger som holder lagringsplassen din som gissel. Bare start den opp, og boom, den finner duplikater, komprimerer Live-bilder og fjerner ubrukte skjermbilder. Fordeler? Rask skanning, imponerende AI for å sortere duplikater, og frigjør plass uten anstrengelse (32 GB for noen brukere!). Ulemper? Ingen e-post eller kontaktopprydding, og AI-en er ikke perfekt—den velger noen ganger feil “beste versjon” av duplikatbilder. Men for gratis, er det vanskelig å argumentere mot verdien.

Når det er sagt, ikke overse alternativer som Renser Kit eller Oppryddingsappen, som @mikeappsreviewer fremhevet. Likevel, vær forsiktig: Renser Kits gratisversjon er full av annonser, og Oppryddingsappen begrenser deg til å rydde opp i bare 15 bilder/videoer om gangen med mindre du betaler for et abonnement. Ikke ideelt hvis du allerede er frustrert med lagringsproblemer.

Her er hvor jeg kanskje skiller meg fra noe av rådene ovenfor: ikke stol helt på tredjepartsapper. Apples innebygde verktøy kan gjøre underverker. Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring, og la Apple anbefale ting å fjerne. Avinstallere ubrukte apper, slette gamle meldingsvedlegg og administrere store filer kan ofte løse lagringsproblemer uten å installere noe. I tillegg kan tømming av Safaris hurtigbuffer (Innstillinger > Safari > Fjern historikk og nettstedsdata) frigjøre overraskende mye plass.

En ting til: bilder og videoer tar vanligvis mest lagringsplass. Last dem opp til en gratis tjeneste som Google Foto eller betal for iCloud for å flytte noen vekk fra enheten din. Sky-lagring er et flott alternativ hvis du ikke er klar til å gå gjennom duplikater manuelt.

Min anbefaling? Hvis du holder deg til gratisapper, er Smarte Renere toppvalget. Bare trippelsjekk AI-ens fotovalg før du rydder. Og ja, vurder kanskje om du trenger syv sikkerhetskopier av fjorårets memer. Håper dette hjelper! :broom::iphone: