Hoe kan ik apps verbergen op mijn iPhone?

Ik heb enkele apps die ik niet op het startscherm wil tonen. Ik heb gehoord dat er een manier is om ze te verbergen, maar ik kan er niet achter komen hoe. Kan iemand uitleggen hoe ik dit kan doen? Ik heb een stapsgewijze handleiding nodig. Bedankt!

Het verbergen van apps op je iPhone is eigenlijk best haalbaar! Hier is een stapsgewijze gids om je daar te krijgen.

1. Een map maken: Houd een app ingedrukt totdat deze begint te trillen. Sleep de app over een andere app om een map te maken. Je kunt deze map elke naam geven die je wilt, misschien iets onopvallends.

2. De app verbergen: Zodra je de map hebt, sleep je de app die je wilt verbergen in de map. Sleep het vervolgens nog verder naar de volgende pagina van de map (sleep het gewoon naar de rechterrand van de map). Op deze manier is het verborgen op de tweede pagina van de map—uit het zicht, maar niet verwijderd.

3. App-bibliotheek gebruiken: Voor iOS 14 en latere versies kun je ook effectief apps verbergen door ze naar de App-bibliotheek te verplaatsen. Houd de app opnieuw ingedrukt totdat deze trilt en selecteer de optie Verwijder App. Kies in plaats van verwijderen voor Verwijder van beginscherm. De app kan nog steeds worden geopend vanuit de App-bibliotheek die je kunt vinden door naar het meest rechtse scherm te vegen.

4. Beperkingen: Je kunt ook Beperkingen gebruiken om bepaalde apps te verbergen. Ga naar Instellingen > Schermtijd > Inhoud en privacy beperkingen. Schakel deze beperkingen in als ze nog niet zijn ingeschakeld. Tik vervolgens op Toegestane apps en schakel apps uit die je niet zichtbaar wilt hebben.

5. Zoeken: Hoewel het niet precies verbergen is, kun je het ook moeilijker maken om sommige apps te vinden door ze uit te schakelen voor weergave in Zoeken. Ga naar Instellingen > Siri & Zoeken, scroll naar de app die je wilt verbergen en schakel Toon in Zoeken en Toon suggesties uit.

Hopelijk helpt dit om je iPhone-scherm wat netter te maken en die apps moeilijker te vinden! Als je meer geavanceerde functionaliteit nodig hebt, zoals het vergrendelen van je verborgen apps, heb je mogelijk apps van derden of zelfs jailbreak-oplossingen nodig, maar dat is een andere discussie.

Voel je vrij om meer vragen te stellen als je die hebt!

Als je op zoek bent naar een andere methode om apps op je iPhone te verbergen, naast wat @viajeroceleste al heeft uiteengezet, kan dit nuttig zijn. Een manier die mensen vaak over het hoofd zien, is gebruik maken van de ingebouwde toegankelijkheidsfuncties. Hier is hoe:

1. Geleide Toegang: Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Geleide Toegang. Zet het aan en stel een toegangscode in. Open nu de app die je wilt ‘verbergen’ en klik driemaal op de zij- of homeknop om Geleide Toegang te starten. Deze functie beperkt je apparaat tot een enkele app, waardoor alle andere apps effectief worden verborgen zolang het actief is.

2. App Clips: Als je verborgen app een bijbehorende App Clip heeft, kun je die in plaats daarvan gebruiken. Het is als een lichte versie van de app die je gemakkelijk kunt openen zonder dat de primaire app je beginscherm vult.

3. Snelkoppelingen-app: Maak een snelkoppeling voor de app en plaats deze op een minder voor de hand liggende plek. Ga naar de Snelkoppelingen-app, maak een nieuwe snelkoppeling en voeg de verborgen app toe. Je kunt het dan hernoemen en een onopvallend pictogram selecteren.

4. Externe Opslag: Sla gevoelige gegevens of app-specifieke gegevens op in een veilige cloudservice die toegankelijk is via Safari of werk-apps. Hoewel dit niet letterlijk de app verbergt, kun je de app verwijderen zonder noodzakelijke gegevens te verliezen.

Eerlijk gezegd denk ik dat het gebruik van de ‘Verwijderen van beginscherm’-optie in de App-bibliotheek waarschijnlijke de gemakkelijkste en meest eenvoudige methode is. Maar als je bereid bent een stapje verder te gaan, kunnen deze ingewikkelde methoden nuttig zijn in speciale omstandigheden.

Een manier om te voorkomen dat je per ongeluk apps blootstelt tijdens het delen van schermen of andere activiteiten, is om Schermtijd-instellingen te gebruiken. Je kunt navigeren naar Instellingen > Schermtijd > Gebruik Schermtijd-code en de instellingen zo configureren dat de toegang tot geselecteerde apps volledig wordt beperkt.

Als opmerking, er waren enkele discussies over sterkere appcontrole met apps van derden, maar het gebruik hiervan brengt risico’s met zich mee en kan garanties ongeldig maken.

Onthoud dat het organiseren van je iPhone en het effectief beheren van je apps cruciaal is voor zowel productiviteit als privacy. En ja, kijk misschien naar enkele inspirerende artikelen om je begrip verder te verbeteren! Het verstrekken van dergelijke begeleiding voegt aanzienlijke waarde toe als je diepgaande kennis zoekt.

Probeer deze uit en kijk welke het beste werkt voor jouw behoeften.