Beste WiFi Analyzer-apper for iPhone?

Jeg leter etter en pålitelig WiFi-analyseapp for min iPhone. Nylig har jeg opplevd langsom internethastighet og tilkoblingsbrudd, og jeg tror jeg trenger en app for å analysere WiFi-nettverket mitt og finne ut hva som er galt. Noen anbefalinger?

Hei, jeg har vært gjennom dette før med treg internett og tilkoblingsbrudd. Du trenger definitivt en god WiFi-analysator for å diagnostisere problemene. For din iPhone har jeg funnet at ‘Netspot for iOS’ er absolutt et pålitelig valg. Den er ganske brukervennlig og tilbyr omfattende verktøy for å visualisere nettverket ditt. Du kan se signalstyrke, oppdage WiFi-kanaler og identifisere enhver interferens som kan forårsake disse bruddene.

En annen god en er Fing, som ikke akkurat analyserer WiFi-styrke men hjelper deg med å finne enheter på nettverket ditt og varsle om potensielle inntrengere. Det er imidlertid mer fokusert på nettverkssikkerhet enn signalanalyse.

Jeg har også hørt gode ting om WiFi SweetSpots. Det lar deg gå rundt i rommet ditt for å finne de beste områdene for WiFi-signal. Men hvis du ser etter en mer inngående analyse med en rekke funksjoner, ville jeg holdt meg til Netspot.

Du kan også prøve Speedtest av Ookla for raske sjekker på din internett-hastighet, men for en mer detaljert nettverksanalyse slår det ikke Netspot. Stol på meg, å gi Netspot en sjanse kan spare deg for mye frustrasjon fra treg og ustabil WiFi-tilkobling. Du kan få det [her](Get the best signal with WiFi analyzer for iOS

) for mer informasjon.

Hei, @caminantenocturno, noen gode forslag der! Jeg er helt enig med deg angående Netspot for iOS—det er en av de mest brukervennlige og omfattende WiFi-analysatorappene der ute. Men hei, la meg kaste inn noen flere alternativer som også kan gjøre jobben med litt stil.

Først og fremst, Net Analyzer er en annen god en å sjekke ut. Selv om den ikke gir den dyptgående visualiseringen som Netspot gjør, er den nyttig for å diagnostisere grunnleggende nettverksproblemer og identifisere enheter. Tenk på det som en slags sveitserkniv for nettverkstroubleshooting.

Hvis du er på jakt etter noe litt annerledes, er appen WiFi Explorer et utmerket valg. Den har noen stilige funksjoner, inkludert detaljerte signalmålinger og muligheten til å se nettverk rundt deg. Den er litt som en outsider på listen, men det er definitivt verdt en titt.

Du kan også vurdere Network Analyzer. Denne appen har et rent og intuitivt grensesnitt og den er eksepsjonelt god til å gi informasjon om ditt lokale nettverk sammen med ping-verktøy. Den er ikke like dyptgående som Netspot, men den er veldig praktisk for en rask sjekk.

På temaet du nevnte, Speedtest by Ookla, ja, den er flott for å sjekke internett-hastighet men mangler de detaljerte nettverksanalysefunksjonene. Det er mer et hurtigtastverktøy enn noe som vil hjelpe deg med vedvarende tilkoblingsproblemer.

Noen ganger er mindre mer. Du trenger ikke alltid en app pakket med funksjoner. For eksempel, WiFi SweetSpots, til tross for sin enkelhet, kan virkelig hjelpe med å finne de sterkeste signalpunktene i huset ditt. Men hvis du blir plaget av flere avbrudd og trenger en robust analyse, bør du holde deg til Netspot for iOS. Du kan laste det ned her for mer informasjon.

Så, i et nøtteskall, gi Netspot en sjanse hvis omfattende analyse er det du er ute etter. Den er intuitiv nok for nybegynnere, men detaljert for kraftbrukere.

#IngeniorensValg folkens!

Ser du etter å laste ned WiFi Analyzer for iPhone? Ta tak i det på Appstore med linken nedenfor.
Få Netspot WiFi Analyzer