Jag förbereder mig inför en kommande rättegång och måste snarast skriva ut mina textmeddelanden från min iPhone. Kan någon rekommendera den bästa appen eller metoden för att få detta gjort effektivt? Det är viktigt för mitt fall. Tack för din hjälp!
Du har tur, för det finns faktiskt flera sätt att få dina SMS utskrivna för rätten. Först och främst skulle jag undvika att bara skärmdumpa och skriva ut dem, om du inte absolut måste. Det är inte särskilt snyggt och kan vara svårt för en domare att följa. Här är några bättre alternativ:
-
iMazing: Den här är ganska bra. Det är en skrivbordsapplikation som låter dig säkerhetskopiera och exportera dina meddelanden från din iPhone. Du kan exportera dem som en PDF, vilket ser ganska rent ut när du skriver ut det.
-
PhoneView: Liknar iMazing, men specifikt för macOS. Du kan se och exportera alla dina SMS och den organiserar allt ganska fint. Bara installera det, koppla upp din telefon, och du är redo att köra.
-
Decipher TextMessage: En annan bra möjlighet specifikt för att exportera SMS för juridiska ändamål. Den formaterar allt till en läsbar PDF som är lätt för domstolar att följa.
-
AnyTrans: Den är ganska mångsidig. Förutom meddelanden, säkerhetskopierar den även andra typer av data. Bra om du behöver en allt-i-ett lösning.
-
iExplorer: Ett utmärkt val för både Mac- och Windows-användare. Du kan bläddra i din iPhones filsystem och extrahera dina SMS. Perfekt om du gillar idén med mer kontroll över processen.
Något av dessa verktyg bör hjälpa dig att få dina SMS utskrivna på ett sätt som är lätt för alla i domstolen att läsa och följa. Glöm inte att inkludera tidsstämplar och kontaktnamn. Domstolar älskar all den detaljerade informationen och det gör din bevisning mycket mer trovärdig. Lycka till med allt!
Du vet, de flesta människor förlitar sig bara på skärmdumpar, men det är som att försöka skriva en roman på post-it-lappar. Om du verkligen vill imponera på domstolen eller åtminstone inte få dem att himla med ögonen, överväg att använda TouchCopy. Det är ett annat fantastiskt verktyg som låter dig exportera textmeddelanden från din iPhone, och ja, du får de snygga PDF-filerna.
Jag skulle dock kasta in en varning: iCloud Backup kan också vara din tysta hjälte här. Återställ din telefon till ett tidigare tillstånd om det behövs, och skriv ut meddelandena med TouchCopy eller vilken annan app som helst som exporterar bra. Se bara till att du säkerhetskopierar allt innan du försöker detta – du vill väl inte ha extra drama ovanpå ditt ärende, eller hur?
Och glöm inte att skriva ut ett par testsidor innan du går in i full tryckläge. Du vill inte inse för sent att formatet är helt fel.
Kort sagt, dessa tekniska lösningar kommer att rädda ditt förnuft – tro mig på den här.