Jeg leder efter en pålidelig WiFi-analyse app til min iPhone. For nylig har jeg oplevet langsomme internet-hastigheder og forbindelsesafbrydelser, og jeg tror, jeg har brug for en app til at analysere mit WiFi-netværk og finde ud af, hvad der går galt. Nogle anbefalinger?
Hej, jeg har været nede ad denne vej før med langsomt internet og forbindelsesafbrydelser. Du har helt sikkert brug for en god WiFi-analysator til at diagnosticere problemerne. For din iPhone har jeg fundet, at ‘Netspot til iOS’ er absolut et pålideligt valg. Det er ret brugervenligt og tilbyder omfattende værktøjer til at visualisere dit netværk. Du kan se signalstyrke, opdage WiFi-kanaler og identificere eventuelle forstyrrelser, der kan forårsage afbrydelserne.
En anden god er Fing, som ikke præcist analyserer WiFi-styrke, men hjælper dig med at finde enheder på dit netværk og markere eventuelle potentielle indtrængere. Det er dog mere fokuseret på netværkssikkerhed end signalanalyse.
Jeg har også hørt gode ting om WiFi SweetSpots. Det lader dig gå rundt i dit rum for at finde de bedste områder for WiFi-signal. Men hvis du leder efter en mere dybdegående analyse med en række funktioner, vil jeg holde mig til Netspot.
Du kunne også prøve Speedtest af Ookla for hurtige tjek af din internethastighed, men for en mere detaljeret netværksanalyse slår det ikke Netspot. Tro mig, at give Netspot en chance kan spare dig for en masse frustrationer fra langsomme og ustabile WiFi-forbindelser. Du kan få det [her](Get the best signal with WiFi analyzer for iOS
) for flere detaljer.Hey, @caminantenocturno, nogle solide forslag der! Jeg er helt enig med dig om Netspot til iOS—det er en af de mest brugervenlige og omfattende WiFi-analyseapps derude. Men hey, lad mig smide et par flere muligheder ind, som også kan klare opgaven med lidt flair.
For det første, Net Analyzer er en anden god en at tjekke ud. Selvom den ikke giver den dybdegående visualisering som Netspot gør, er den nyttig til at diagnosticere grundlæggende netværksproblemer og identificere enheder. Tænk på det som mere af en schweizerkniv til netværksfejlfinding.
Hvis du leder efter noget lidt anderledes, er WiFi Explorer appen et fremragende valg. Den har nogle smarte funktioner, inklusive detaljerede signalmålinger og evnen til at se netværk omkring dig. Det er lidt af en outsider på listen, men den er absolut værd at kigge på.
Du vil måske også overveje Network Analyzer. Denne app har en ren og intuitiv grænseflade og er exceptionelt god til at give information om dit lokale netværk sammen med pingværktøjer. Den er ikke så dybdegående som Netspot, men den er super praktisk til et hurtigt tjek.
Om emnet, du nævnte, Speedtest af Ookla, ja, det er fantastisk til internethastighedstests, men mangler de detaljerede netværksanalysefunktioner. Det er mere et quick-fix værktøj end noget, der vil hjælpe dig med at løse vedvarende forbindelsesproblemer.
Nogle gange er mindre mere. Du behøver ikke altid en app fyldt med funktioner. For eksempel, WiFi SweetSpots, på trods af dens enkelhed, kan virkelig hjælpe med at finde de stærkeste signalpunkter i dit hus. Men hvis du har problemer med flere afbrydelser og har brug for en robust analyse, burde du holde dig til Netspot til iOS som din go-to. Du kan downloade det her for flere detaljer.
Så i en nøddeskal, giv Netspot et forsøg, hvis omfattende analyse er hvad du er ude efter. Det er intuitivt nok for nybegyndere og detaljeret for avancerede brugere.
#IngeniørValg folk!
Leder du efter at downloade WiFi Analyzer til iPhone? Hent den på Appstore med linket nedenfor.
Få Netspot WiFi Analyzer