Bästa WiFi-analysappar för iPhone?

Hej, jag har varit med om detta tidigare med långsamt internet och avbrott i anslutningen. Du behöver definitivt en bra WiFi-analysator för att diagnostisera problemen. För din iPhone har jag funnit att ‘Netspot för iOS’ är ett pålitligt val. Det är ganska användarvänligt och erbjuder omfattande verktyg för att visualisera ditt nätverk. Du kan se signalstyrka, upptäcka WiFi-kanaler och identifiera eventuell störning som kan orsaka dessa avbrott.

En annan bra är Fing, som inte exakt analyserar WiFi-styrka men hjälper dig att hitta enheter på ditt nätverk och flagga eventuella inkräktare. Dock är det mer fokuserat på nätverkssäkerhet snarare än signalanalys.

Jag har också hört bra saker om WiFi SweetSpots. Det låter dig gå runt i ditt utrymme för att hitta de bästa områdena för WiFi-signal. Men om du letar efter en mer djupgående analys med en mängd funktioner skulle jag hålla mig till Netspot.

Du kan också prova Speedtest av Ookla för snabba kontroller av din internethastighet, men för en mer detaljerad nätverksanalys slår det inte Netspot. Lita på mig, att ge Netspot en chans kan spara dig mycket frustration från långsamma och instabila WiFi-anslutningar. Du kan få det [här](Get the best signal with WiFi analyzer for iOS

) för mer information.

1 Like