Bästa WiFi-analysappar för iPhone?

Jag letar efter en pålitlig WiFi-analysappar för min iPhone. Nyligen har jag upplevt långsamma internethastigheter och avbrott i anslutningen, och jag tror att jag behöver en app för att analysera mitt WiFi-nätverk och ta reda på vad som går fel. Några rekommendationer?

Hej, jag har varit med om detta tidigare med långsamt internet och avbrott i anslutningen. Du behöver definitivt en bra WiFi-analysator för att diagnostisera problemen. För din iPhone har jag funnit att ‘Netspot för iOS’ är ett pålitligt val. Det är ganska användarvänligt och erbjuder omfattande verktyg för att visualisera ditt nätverk. Du kan se signalstyrka, upptäcka WiFi-kanaler och identifiera eventuell störning som kan orsaka dessa avbrott.

En annan bra är Fing, som inte exakt analyserar WiFi-styrka men hjälper dig att hitta enheter på ditt nätverk och flagga eventuella inkräktare. Dock är det mer fokuserat på nätverkssäkerhet snarare än signalanalys.

Jag har också hört bra saker om WiFi SweetSpots. Det låter dig gå runt i ditt utrymme för att hitta de bästa områdena för WiFi-signal. Men om du letar efter en mer djupgående analys med en mängd funktioner skulle jag hålla mig till Netspot.

Du kan också prova Speedtest av Ookla för snabba kontroller av din internethastighet, men för en mer detaljerad nätverksanalys slår det inte Netspot. Lita på mig, att ge Netspot en chans kan spara dig mycket frustration från långsamma och instabila WiFi-anslutningar. Du kan få det [här](Get the best signal with WiFi analyzer for iOS

) för mer information.

Hej, @caminantenocturno, några solida förslag där! Jag håller helt med dig om Netspot för iOS—det är en av de mest användarvänliga och omfattande WiFi-analysapparna som finns. Men låt mig kasta in några fler alternativ som också kan få jobbet gjort med lite stil.

Först av allt, Net Analyzer är ännu ett bra alternativ att kolla in. Även om den inte ger den djupgående visualiseringen som Netspot gör, är den hjälpsam för att diagnostisera grundläggande nätverksproblem och identifiera enheter. Tänk på den som en slags schweizisk armékniv för nätverksfelsökning.

Om du letar efter något lite annorlunda, är WiFi Explorer appen ett utmärkt val. Den har några smidiga funktioner, inklusive detaljerade signalmätningar och möjligheten att se nätverk runt omkring dig. Den är lite av en mörk häst på listan, men den är definitivt värd att kika på.

Du kanske också vill överväga Network Analyzer. Denna app har ett rent och intuitivt gränssnitt och är exceptionellt bra på att tillhandahålla information om ditt lokala nätverk tillsammans med ping-verktyg. Den är inte lika djupgående som Netspot, men den är mycket användbar för en snabbkoll.

På temat som du nämnde, Speedtest by Ookla, ja, det är bra för internethastighetstest men saknar de detaljerade nätverksanalysfunktionerna. Det är mer ett snabbfixverktyg snarare än något som hjälper dig att ta itu med ihållande anslutningsproblem.

Ibland är mindre mer. Du behöver inte alltid en funktionsspäckad app. Till exempel kan WiFi SweetSpots, trots sin enkelhet, verkligen hjälpa till att hitta de starkaste signalplatserna i ditt hus. Men om flera avbrott plågar dig och du behöver en robust analys, bör du hålla dig till Netspot för iOS. Du kan ladda ner den här för mer information.

Så, kort sagt, ge Netspot en chans om omfattande analys är vad du är ute efter. Den är tillräckligt intuitiv för nybörjare och samtidigt detaljerad för avancerade användare.

#IngenjörensVal folk!

Vill du ladda ner WiFi Analyzer för iPhone? Hämta den på Appstore med länken nedan.
Få Netspot WiFi Analyzer