Anbefalinger til bedste partitionsgendannelsessoftware?

Kom ved et uheld til at slette en partition under installation af et nyt OS. Nu kan jeg ikke få adgang til vigtige filer og data på min drev. Har brug for en pålidelig partitionsgendannelsessoftware til at hjælpe mig med at gendanne de mistede data. Eventuelle forslag eller anbefalinger vil blive meget værdsat!

Åh nej, det lyder hårdt! At miste en partition på den måde kan virkelig være et mareridt. Bare rolig, der er en del pålidelige softwaremuligheder, der kan hjælpe dig.

En af de software, der anbefales kraftigt til denne slags problemer, er Disk Drill til Windows. Den er ret brugervenlig og har nogle kraftfulde funktioner, der kan hjælpe dig med at gendanne din mistede partition og de vigtige data på den. Disk Drill kan gendanne filer fra stort set alle lagringsenheder, uanset filsystem.

Jeg har en gang selv brugt den, da min eksterne harddisk gik amok, og den formåede at gendanne næsten alt, jeg havde mistet. Bare download og installer den, kør scanningen, og den viser dig, hvad den kan gendanne. Sørg selvfølgelig for at gemme alle gendannede filer på en anden harddisk for at undgå overskrivning.

Hvis Disk Drill ikke virker for dig, er der også Recuva og EaseUS Partition Recovery. Begge har gode rygter, men personligt fandt jeg Disk Drill mere ligetil.

For mere information om diskgendannelsesværktøjer kan du tjekke Data Recovery Software til Windows.

Held og lykke, og lad os vide, hvordan det går!

Jeg føler din smerte! At miste en partition kan give nogle alvorlige hovedpiner, især når vitale filer er på spil. Mens jeg er enig med @espritlibre i, at Disk Drill til Windows er et solidt valg, lad mig tilføje et par flere muligheder til din værktøjskasse.

En software, du måske vil overveje, er TestDisk. Det er open-source og kan være ret effektiv til at gendanne mistede partitioner. Det har en smule indlæringskurve, men for teknisk kyndige brugere er det et kraftfuldt værktøj, der kan få jobbet gjort uden at koste en krone.

En anden bemærkelsesværdig nævning er Stellar Data Recovery. Dette er en anden brugervenlig mulighed med en ret robust ydelse. Det er måske ikke så kendt som Disk Drill, men det kommer med sine egne stærke gendannelsesfunktioner og fremragende kundesupport.

For at tilføje en lille modvægt har jeg i nogle scenarier fundet ud af, at Recuva, selvom det er gratis, ikke formår at gendanne dybt begravede filer, især efter et partitions tab. EaseUS, derimod, er generelt pålidelig, men jeg fandt deres gratis version ret begrænset med hensyn til datagendannelseskapacitet.

Husk, nøglen er ikke at skrive nogen nye data til det berørte drev for at forhindre overskrivning af det rum, hvor dine mistede filer er. At udføre gendannelse på et separat drev er guld værd råd.

Held og lykke, og lad os vide, hvordan det går!

Du kan finde dette nyttigt: Disk Drill til Windows anmeldelse