Ved et uhell slettet en partisjon mens jeg installerte et nytt OS. Nå får jeg ikke tilgang til viktige filer og data på disken min. Trenger en pålitelig partisjonsgjenopprettingsprogramvare for å hjelpe meg med å gjenopprette de tapte dataene. Eventuelle forslag eller anbefalinger vil bli svært verdsatt!
Å nei, det høres tøft ut! Å miste en partisjon på den måten kan virkelig være et mareritt. Ikke bekymre deg, det finnes flere pålitelige programvarealternativer som kan hjelpe deg.
En av programvarene som er sterkt anbefalt for dette problemet er Disk Drill for Windows. Det er brukervennlig og har noen kraftige funksjoner som kan hjelpe deg med å gjenopprette den tapte partisjonen og viktige data på den. Disk Drill kan gjenopprette filer fra praktisk talt alle lagringsenheter, uansett filsystem.
Jeg brukte det selv en gang da min eksterne disk gikk i spinn, og det klarte å gjenopprette nesten alt jeg hadde mistet. Bare last ned og installer det, kjør skanningen, så viser det hva som kan gjenopprettes. Selvfølgelig, sørg for å lagre gjenopprettede filer på en annen disk for å unngå overskriving.
Hvis Disk Drill ikke er nok for deg, finnes også Recuva og EaseUS Partisjonsgjenoppretting. Begge har godt rykte, men personlig fant jeg Disk Drill mer rett frem.
For mer informasjon om verktøy for diskgjenoppretting, kan du sjekke Data Recovery Software for Windows.
Lykke til, og gi oss beskjed om hvordan det går!Jeg føler smerten din! Å miste en partisjon kan forårsake alvorlige hodepiner, spesielt når viktige filer står på spill. Mens jeg er enig med @espritlibre at Disk Drill for Windows er et solid valg, la meg legge til et par flere alternativer til verktøykassen din.
En programvare du kanskje vil vurdere, er TestDisk. Den er åpen kildekode og kan være ganske effektiv i å gjenopprette tapte partisjoner. Det har en liten læringskurve, men for teknisk kyndige brukere er det et kraftig verktøy som kan få jobben gjort uten å koste noe.
En annen verdig omtale er Stellar Data Recovery. Dette er et annet brukervennlig alternativ med en ganske robust ytelse. Det er kanskje ikke like kjent som Disk Drill, men det kommer med sine egne sterke gjenopprettingsfunksjoner og god kundestøtte.
For å legge til et lite motargument, har jeg i noen tilfeller funnet at Recuva, selv om det er gratis, ikke klarer å gjenopprette dypt begravde filer, spesielt etter et partisjonstap. EaseUS, på den andre siden, er generelt pålitelig, men jeg fant deres gratisversjon å være ganske begrenset når det gjelder datagjenopprettingskapasitet.
Husk, nøkkelen er å ikke skrive noen nye data til den berørte disken for å forhindre overskriving av området hvor de tapte filene dine er. Gjennomføring av gjenoppretting på en separat disk er gylden råd.
Lykke til, og gi oss beskjed om hvordan det går!
Du kan finne dette nyttig: Disk Drill for Windows-anmeldelse