Mijn Samsung TV-afstandsbediening kwijt en ik vind het moeilijk om een betrouwbare gratis app te vinden als vervanging. Ik heb er een paar geprobeerd, maar ze waren teleurstellend of vol advertenties. Wat zijn de beste gratis opties die er zijn? Ik zoek iets gebruiksvriendelijks met goede recensies.
Ik heb in dezelfde situatie gezeten—het verliezen van de afstandsbediening kan super frustrerend zijn. Je kunt de Samsung SmartThings-app proberen. Het is gratis en behoorlijk betrouwbaar. Beschikbaar voor zowel Android als iOS. Een bonus is dat het ook andere slimme apparaten bedient, als je die hebt. Gezien je teleurstelling over advertenties, is deze vrij schoon.
Een andere optie is SURE Universele Afstandsbediening, hoewel het mogelijk advertenties heeft, is het behoorlijk functioneel en ondersteunt het een breed scala aan apparaten. Maar als je geen advertenties wilt, is SmartThings je beste optie.
Voyageurdubois heeft een punt, de Samsung SmartThings-app is vrij uitstekend. Het gaat er echter van uit dat je TV compatibel is en zich op hetzelfde WiFi-netwerk bevindt. Een andere geweldige optie om te overwegen is de ‘Peel Smart Remote,’ ondanks zijn geschiedenis met advertenties, hebben ze onlangs verbeteringen aangebracht. Het is een solide alternatief en het ondersteunt een breder scala aan slimme apparaten dan je zou verwachten.
Dat gezegd hebbende, SURE Universal Remote kan ook functioneel zijn zoals vermeld, maar de advertenties kunnen behoorlijk opdringerig zijn. Een andere mogelijkheid die je kunt verkennen is de ‘AnyMote Smart IR Remote.’ Vooral als je een breder scala aan apparaten hebt om te bedienen, ondersteunt deze app bijna alle soorten consumentenelektronica. Er zijn enkele in-app aankopen, maar de gratis versie is over het algemeen schoon en effectief.
Als je super gefocust bent op een ervaring zonder advertenties en naadloze prestaties, is een andere favoriet onder gebruikers die onder de radar vliegt de ‘Mi Remote Controller.’ Het is primair ontworpen voor Xiaomi-apparaten maar heeft uitzonderlijke compatibiliteit. Werkt buiten verwachting.
Houd er rekening mee dat apps die afhankelijk zijn van IR (infrarood) een telefoon nodig hebben met een IR-blaster, wat minder gebruikelijk is in nieuwere modellen. Maar voor WiFi-gebaseerde oplossingen zou je Samsung SmartThings inderdaad eerst moeten komen, en probeer dan deze andere opties uit!