Aanbevelingen voor de beste partitie herstelsoftware?

Per ongeluk een partitie verwijderd tijdens de installatie van een nieuw besturingssysteem. Nu heb ik geen toegang tot belangrijke bestanden en gegevens op mijn schijf. Ik heb betrouwbare partitie-herstelsoftware nodig om me te helpen de verloren gegevens terug te krijgen. Enige suggesties of aanbevelingen zouden zeer op prijs worden gesteld!

Oh nee, dat klinkt zwaar! Zo’n partitie verliezen kan echt een nachtmerrie zijn. Maak je geen zorgen, er zijn heel wat betrouwbare softwareopties die je kunnen helpen.

Een van de software die sterk wordt aanbevolen voor dit soort problemen is Schijf Boor voor Windows. Het is behoorlijk gebruiksvriendelijk en heeft enkele krachtige functies die je kunnen helpen je verloren partitie en de belangrijke data erop te herstellen. Schijf Boor kan bestanden herstellen van vrijwel elk opslagapparaat, ongeacht het bestandssysteem.

Ik heb het zelf eens gebruikt toen mijn externe schijf raar deed, en het slaagde erin bijna alles wat ik kwijt was te herstellen. Gewoon downloaden en installeren, de scan uitvoeren, en het laat je zien wat het kan herstellen. Zorg er natuurlijk voor dat je alle herstelde bestanden naar een andere schijf opslaat om overschrijven te voorkomen.

Als Schijf Boor niet werkt voor jou, zijn er ook Recuva en EaseUS Partitie Herstel. Beide hebben goede reputaties, maar persoonlijk vond ik Schijf Boor eenvoudiger.

Voor meer informatie over schijfhersteltools, kun je kijken naar Dataherstelsoftware voor Windows.

Veel succes, en laat ons weten hoe het gaat!

Ik voel je pijn! Het verliezen van een partitie kan serieuze hoofdpijn veroorzaken, vooral wanneer vitale bestanden op het spel staan. Hoewel ik het eens ben met @espritlibre dat Schijf Boor voor Windows een solide keuze is, wil ik nog een paar opties aan je gereedschapskist toevoegen.

Een software die je misschien wilt overwegen is TestDisk. Het is open-source en kan behoorlijk effectief zijn in het herstellen van verloren partities. Het heeft een beetje een leercurve, maar voor techneuten is het een krachtig hulpmiddel dat de klus kan klaren zonder dat het een cent kost.

Een andere noemenswaardige optie is Stellar Data Herstel. Dit is een andere gebruiksvriendelijke optie met een vrij robuuste prestatie. Het is misschien niet zo bekend als Schijf Boor, maar het komt met zijn eigen set sterke herstelmogelijkheden en uitstekende klantenondersteuning.

Als tegenpunt heb ik in sommige situaties gemerkt dat Recuva, hoewel gratis, tekortschiet bij het herstellen van diep begraven bestanden, vooral na een partitieverlies. EaseUS daarentegen is over het algemeen betrouwbaar, maar ik vond hun gratis versie behoorlijk beperkt in termen van gegevensherstellingscapaciteit.

Onthoud, het is belangrijk om geen nieuwe data naar de aangetaste schijf te schrijven om te voorkomen dat de ruimte waar je verloren bestanden zich bevinden wordt overschreven. Het uitvoeren van het herstel op een aparte schijf is gouden advies.

Veel succes, en laat ons weten hoe het afloopt!

Dit kan handig zijn: Schijf Boor voor Windows Recensie