Aanbevelingen nodig voor SD-kaartgegevensherstelsoftware voor beginners

Ik heb per ongeluk foto’s en een paar videobestanden van mijn SD-kaart verwijderd terwijl ik ze naar mijn laptop probeerde te verplaatsen, en nu kan ik ze nergens meer vinden. Ik ben nieuw met gegevensherstel en heb gebruiksvriendelijke SD-kaartherstelsoftware voor beginners nodig die veilig is, eenvoudig te gebruiken en echt werkt. Ik zou aanbevelingen voor de beste SD-kaarthersteltools om verwijderde bestanden te herstellen zonder het erger te maken enorm waarderen.

Ik heb dit meegemaakt, en het eerste wat ik zou zeggen is: doe het rustig aan en stop met iets naar de SD-kaart te schrijven. Wanneer bestanden worden verwijderd, verwijdert de kaart meestal de vermelding die naar het bestand wijst. De gegevens blijven vaak nog een tijdje staan, totdat er iets nieuws overheen wordt geschreven. Als je nu meteen stopt met het gebruiken van de kaart, zijn je kansen nog steeds redelijk.

Wat ik eerst zou proberen

1. Disk Drill was het makkelijkst toen ik snel resultaat nodig had. Het vond verwijderde foto’s, videoclips, RAW-bestanden, en het hielp ook met een kaart die vreemd en half defect werd weergegeven. De indeling is eenvoudig, dus je hoeft niet met de app te worstelen terwijl je gestrest bent. De bestandsvoorbeeldfunctie hielp me om rommel te scheiden van de dingen die ik belangrijk vond. Het onderdeel dat ik het prettigst vond, was de ondersteuning voor opgebroken cameravideo, vooral van GoPro, DJI en mirrorless-apparatuur. Veel tools vallen daar door de mand. Het leest ook formaten zoals Canon CR2 en CR3, Sony ARW en Nikon NEF. Op Windows is er een gratis hersteliet van 100MB.